329 милиона лева е бил нетният рекламен пазар в България през миналата година, което е спад с 14 на сто спрямо 2009-а, заяви Красимир Гергов, председател на Асоциацията на рекламните агенции по време на 15-ия форум на сдружението. Най-потърпевши през 2010-а г. са били вестниците, а ръст в рекламните приходи отчита само интернет.
Според Красимир Гергов миналата година медиите са водели борба за оцеляване „Единствено интернет рекламата отчете ръст на общите рекламни приходи за 2010 година", допълни той.
Този ръст в цифри звучи така: с 11 процента са се увеличили брутните обеми, а с 5 на сто - нетните. Финансови институции, телекомуникации, мода и спорт са сферите, които най-често се рекламират в интернет. Иначе като цяло в медиите най-много се рекламира козметика и хранителни стоки.
234 са телевизиите в България. Реалният спад на парите за реклама при тях е 10,5 процента, но се очаква увеличение. Вестниците са два пъти по-засегнати от списанията. 32 процента е реалният спад в пресата. При радиото процентът е 10,6 на сто, но тук се отчита стабилен дял от рекламния пазар между 7 и 8 на сто. Прогнозата е, че радиото ще запази добрите си позиции в общия рекламен сплит.
„За първи път от 2008 година се очаква ръст на рекламния пазар между 7 и 10 процента. Имаме избори тази година, които ще окажат може би сериозно влияние върху рекламния пазар", каза Красимир Гергов.
Поява на нови медийни групи и увеличаване на видео съдържанието в интернет са също прогнози за 2011 година.