Малкият и среден бизнес да бъде по-агресивен
Малкият и среден бизнес да бъде по-агресивен / netinfo
Малкият и среден бизнес в България трябва да бъде по-активен и по-агресивен, ако иска да оцелее и се развива в новите пазарни условия и конкурентна среда. Това заяви в Благоевград заместник-министърът на икономиката и енергетиката Корнелия Нинова на среща с представители на Сдружение "Постоянно обединение на свободните търговци".

Държавата да въведе регулативен механизъм, който да контролира изграждането на големи търговски вериги, защото в противен случай ще последват масови фалити на малките фирми, поиска председателят на сдружението Соня Болчева.

Недопустимо е в Благоевград да бъдат разкрити пет хипермагазини, при положение, че на 80 000 души се предвижда един такъв, аргументира се Болчева. По думите й статистиката показва, че над 99 % от фирмите и компаниите в Европа са в категорията микро, малък и среден бизнес, което означава, че държавата трябва да приложи съответната регулативна политика. В новите магазини ще бъдат разкрити около 250 работни места, но ще бъдат закрити над 2000 от фалити на дребни производители и търговци, категорична е Соня Болчева.

Малкият и среден бизнес не инвестира в обучение на кадрите си и не използва възможностите за кандидатстване по програми на ЕС, което го прави по-уязвим и неконкурентноспособен в пазарните условия, заяви заместник-министърът на икономиката.

Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия финансира участието на малки фирми на международни панаири и изложения, допълни Корнелия Нинова, но много малко представители на малкия и среден бизнес са информирани за тази възможност.

В момента се изготвя проектозакон за браншовите организации, чрез който правата и интересите на дребните производители и търговци ще бъдат по-добре защитени, каза още Корнелия Нинова.