Заместник-кметът по направление „Транспорт и градска мобилност“ Кристиан Кръстев извърши проверка на трамвайното трасе в град София по бул. “Шипченски проход“.
Трасето е обособено в участък от кръстовището на бул. “Шипченски проход“ и ул. “Иван Димитров – Куклата“ до бул. “Искърско шосе“ и ул. “Димитър Пешев“ и е с дължина 4 км. Преминавайки през общо 8 светофарно регулирани кръстовища трамваите получават приоритет при придвижването си, което осигурява по-бързото им движение, съобщават от Столичната община.
Приближавайки се до всяко едно светофарно регулирано кръстовище, трамваите са засечени от системата за управление на трафика и тя подава незабавен разрешителен сигнал за преминаване на трамвая през кръстовището, след изтичане на защитните времена на съответните направления. При преминаването през кръстовището позицията на трамвайната мотриса отново се засича, в следствие на което системата за управление на трафика връща светофарната уредба в редовен режим на работа.
Целият процес по обезпечаване на бързото трасе се извършва чрез комуникация между системата за автоматично позициониране на превозните средства на градския транспорт и системата за управление на трафика.
С обособяването на трамвайно трасе се цели постигането на по-висока средна скорост на движение на трамвайните мотриси в посочения участък.
Планира се обособяването на подобни трасета и на други пътни участъци в София след успешното преминаване на тестовия период.
Очакваният ефект за конкретното бързо трасе е – намаляване на времето за пътуване в целия участък с между 2 – 4 минути във всяка посока.
Трасето е обособено в участък от кръстовището на бул. “Шипченски проход“ и ул. “Иван Димитров – Куклата“ до бул. “Искърско шосе“ и ул. “Димитър Пешев“ и е с дължина 4 км. Преминавайки през общо 8 светофарно регулирани кръстовища трамваите получават приоритет при придвижването си, което осигурява по-бързото им движение, съобщават от Столичната община.
Приближавайки се до всяко едно светофарно регулирано кръстовище, трамваите са засечени от системата за управление на трафика и тя подава незабавен разрешителен сигнал за преминаване на трамвая през кръстовището, след изтичане на защитните времена на съответните направления. При преминаването през кръстовището позицията на трамвайната мотриса отново се засича, в следствие на което системата за управление на трафика връща светофарната уредба в редовен режим на работа.
Целият процес по обезпечаване на бързото трасе се извършва чрез комуникация между системата за автоматично позициониране на превозните средства на градския транспорт и системата за управление на трафика.
С обособяването на трамвайно трасе се цели постигането на по-висока средна скорост на движение на трамвайните мотриси в посочения участък.
Планира се обособяването на подобни трасета и на други пътни участъци в София след успешното преминаване на тестовия период.
Очакваният ефект за конкретното бързо трасе е – намаляване на времето за пътуване в целия участък с между 2 – 4 минути във всяка посока.