/ Георги Димитров

На 4 декември 2024 година експерти от Института за пътна безопасност извършиха инспекция на ремонта на ул. „Опълченска“ с цел защита на гражданския интерес след подаден сигнал.

От Института са направили следните констатациите:

► Полагане на носещи слоеве с дебелина под минимално изискваната;

► Сегрегация на материала при полагането и използването му за носещи слоеве;

► Зърнометричен състав на носещите слоеве извън посочените гранични стойности в спецификацията;

► Липса на достатъчно уплътняване на материала, използван около шахтите, т.е. плътността на положения слой около тях е под минималното изискване по спецификация;

► Липса на подложен бетон под бордюра;

► Неуплътнена тротоарна основа;

► Небезопасни изкопи;

► Недостатъчно припокриване на отделните парчета геотекстил;

► Геотекстилът не се полага по цялата ширина на уличните платна;

► Неравномерно полагане на първи битумен разлив.

На същата дата Институтът за пътна безопасност е уведомил Дирекцията за Национален Строителен Контрол и кмета на град София, че строителните работи не се извършват съгласно техническите норми.

От своя страна ДНСК е отговорила, че ще извърши проверка и изпрати официално писмо до Столична община с указание да спазва всички нормативни изисквания при ремонта на ул. „Опълченска“. Столична община, в лицето на заместник-кмета по строителството г-н Лютов, отхвърли всички констатации и заяви, че вярва на екипа на г-жа Фандъкова и застава зад него на 100%.

Институтът за пътна безопасност предложи да се възложи одит на проекта за реконструкция на ул. „Опълченска“, но предложението беше отхвърлено.

На 21 февруари 2025 г. началникът на ДНСК издаде заповед за спиране на изпълнението на всички видове СМР на строежа „Реконструкция на ул. „Опълченска“ поради некачествено строителство.

Столична община оспорва решението, като го счита за политическа поръчка.

От няколко месеца се извършва реконструкция на бул. „Рожен“. След констатираните проблеми при ремонта на бул. „Патриарх Евтимий“ и ул. „Опълченска“, Столична община реши на 6 януари 2025 г. да възложи одит на проекта за реконструкция на бул. „Рожен“. На 25 януари 2025 г. одитният доклад беше предаден на Столична община, като в него бяха установени над 100 грешки в проекта.

От хронологията на действията на Столична община можем обосновано да заключим, че заместник-кметът по строителството, който изпълнява тази роля по съвместителство, както и директорите на дирекции в Столична община, не могат ефективно да управляват и контролират процесите по ремонт на улиците и булевардите в София.

„Препоръчваме на кмета г-н Терзиев да предприеме незабавни структурни и кадрови промени в управлението на Столична община“, пишат от Института за пътна безопасност.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня