Кюстендил ще е домакин този уикенд на 2- рия кръг от шампионата по Картинг. Любопитното е, че за разлика от първия кръг, този път пилотите ще карат по обратното трасе на писта “Пауталия”.
“Съвсем нова конфигурация все едно пилотите са на нова писта. Борбата в класовете е много оспорвана и пилотите са тук през последните 2 седмици, за да се подготвят.
Единствено на писта “Пауталия” може да се направят 4 конфигурации, за да се карат 4 различни състезания и затова федерацията направи 4 състезания през тази година в Кюстендил”, каза пред Дарик Рейс директорът на надпреварите Тодор Аначков.
Два инцидента от старта на шампионата обаче провокираха родители да задават въпроси за мерките за безопасност на състезанията, а ние потърсихме отговорите.
“Маршалите по трасето имат брифинг в събота сутрин с Рейс директора. Това са хората с флаговете. Всички пилоти също присъстват задължително на брифинг и те трябва да познават всички флагове и процедури. Ако се прекъсва състезанието, те знаят кое е мястото за спирка. Няма пилот, който да не е изслушал брифинга, ако някой го пропусне, плаща 100 лв. глоба и му се прави отделен брифинг”, коментира пред Дарик Тошо Аначков.
При сериозни инциденти на пистата, маршалите развяват флага интензивно. Пилотите намаляват скоростта и нямат право да се изпреварват.
“Най- близкият маршал до инцидента отива моментално до там. Има и спортни комисари по трасето и те наблюдават. При първия инцидент, с вдигане на ръка ми сигнализираха, че пилотът е адекватен и се опитва сам да вдигне картинга. И аз реших да не спирам състезанието. Имаше родители, които подкараха шофьора на линейката, да тръгва, добре че съдията на входа на пистата го спря, а можеше да стане по- голям инцидент, идваха 12 състезатели. Линейка влиза при червен флаг, след като състезателите спират на определеното място. Имам непрекъсната звукова връзката с всички маршали”, заяви Рейс директорът на състезанието, в интервю за Дарик.
Ако линейката е закарала състезател в болницата, състезанието се спира и се очаква да се върне, след което състезанието продължава.
“Доста от родителите не знаят регламента и правилника. Тук има и психологически момент за самите състезатели. Ако се спре състезанието, линейка влиза, после пак тръгват и какви ли не мисли им минават през главата. При лек инцидент, при който пилотът е адекватен състезанието не се спира”, заключи Аначков и си пожела предстоящите стартове да минат без инциденти.
“Съвсем нова конфигурация все едно пилотите са на нова писта. Борбата в класовете е много оспорвана и пилотите са тук през последните 2 седмици, за да се подготвят.
Единствено на писта “Пауталия” може да се направят 4 конфигурации, за да се карат 4 различни състезания и затова федерацията направи 4 състезания през тази година в Кюстендил”, каза пред Дарик Рейс директорът на надпреварите Тодор Аначков.
Два инцидента от старта на шампионата обаче провокираха родители да задават въпроси за мерките за безопасност на състезанията, а ние потърсихме отговорите.
“Маршалите по трасето имат брифинг в събота сутрин с Рейс директора. Това са хората с флаговете. Всички пилоти също присъстват задължително на брифинг и те трябва да познават всички флагове и процедури. Ако се прекъсва състезанието, те знаят кое е мястото за спирка. Няма пилот, който да не е изслушал брифинга, ако някой го пропусне, плаща 100 лв. глоба и му се прави отделен брифинг”, коментира пред Дарик Тошо Аначков.
При сериозни инциденти на пистата, маршалите развяват флага интензивно. Пилотите намаляват скоростта и нямат право да се изпреварват.
“Най- близкият маршал до инцидента отива моментално до там. Има и спортни комисари по трасето и те наблюдават. При първия инцидент, с вдигане на ръка ми сигнализираха, че пилотът е адекватен и се опитва сам да вдигне картинга. И аз реших да не спирам състезанието. Имаше родители, които подкараха шофьора на линейката, да тръгва, добре че съдията на входа на пистата го спря, а можеше да стане по- голям инцидент, идваха 12 състезатели. Линейка влиза при червен флаг, след като състезателите спират на определеното място. Имам непрекъсната звукова връзката с всички маршали”, заяви Рейс директорът на състезанието, в интервю за Дарик.
Ако линейката е закарала състезател в болницата, състезанието се спира и се очаква да се върне, след което състезанието продължава.
“Доста от родителите не знаят регламента и правилника. Тук има и психологически момент за самите състезатели. Ако се спре състезанието, линейка влиза, после пак тръгват и какви ли не мисли им минават през главата. При лек инцидент, при който пилотът е адекватен състезанието не се спира”, заключи Аначков и си пожела предстоящите стартове да минат без инциденти.