/ Областен управител-Габрово

Областната стратегия за подкрепа на личностното развитие на децата и учениците в област Габрово за периода 2019-2020 година беше съгласувана по време на заседание на Областния съвет за развитие, ръководен от областния управител Невена Петкова.

Как е протекъл процесът по разработването и какво включва самата Стратегия представи накратко старши експертът в Областната администрация Михаела Стоянова, която обясни, че са привлечени представители от всички заинтересовани страни с идеята да се осигури по-голям експертен капацитет за разработване.

Областен консултативен съвет по животновъдство ще проведе заседание

Анализната част е съставена на база анализите на потребностите от обща и допълнителна подкрепа, представени от четирите общини в областта - Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна.

Стратегията разглежда предизвикателствата, приоритетните направления, стратегическите цели и необходимите мерки в областта на подкрепата за личностно развитие на деца и ученици.

Тя е подготвена на база направените изводи от оперативния мониторинг и оценка на изпълнението на предходната Стратегия, извършени в края на 2018 г, които показват много добър напредък по почти всички заложени цели.

„Постарали сме се в анализната част да има изводи, които да показват какво е текущото състояние към момента, като информацията по отделните направления и приоритети е съгласувана със всички заинтересовани страни от работната група“, коментира още Стоянова.

„Цифри за размисъл“ пред Областния съвет за тристранно сътрудничество

В стратегията освен системата от училища в област Габрово е обърнато внимание и на социалните услуги, които се явяват добър партньор в личностното развитие на децата и учениците особена в рисковите групи.

Поставен е акцент и върху доставчиците на услуги за свободното време на децата като тук попадат НПО, клубове, различни школи, читалища и други. При анализа на текущото състояние е засегната и обезпечеността с преподаватели и адекватната материално - техническа база.

При стратегическата част се запазват  трите приоритетните направления на стратегията - Подкрепа на личностното развитие на децата и учениците в училищата и детските градини; Подкрепа на личностното развитие на децата и учениците в свободното им време;

Човешки ресурси и сътрудничество. Към всяко от тях има разписани специфични цели, както и по-подробни мерки. Към стратегията е изградена система от индикатори за всяка специфична цел към всяко приоритетно направление, по които ще се измерват резултатите в края на периода на тази стратегия.