БМФ Порт Бургас е бил с безпрецедентни обеми на контейнерния трафик през първата половина на годината, обявиха представители на пристанищния оператор на пресконференция в морския град. Също така БМФ Порт Бургас планира по-нататъшно развитие на своята инфраструктура с подкрепата на Фонд "Три морета", иницииран от Полската банка за развитие.
През първата половина на тази година общият обем на товарооборота в БМФ Порт Бургас е достигнал почти 3 милиона тона. Пристанището регистрира увеличение с 12 на сто на обемите на контейнерите в сравнение със същия период на миналата година. Тези обеми представляват 49 процента от общия пазарен дял в България.
"Горди сме да обявим увеличение на обемите товари, обработени в пристанището, което е доказателство за доверието на нашите клиенти и огромната отдаденост на нашия екип. Постигнатите нива, подхранват волята ни да продължим да предоставяме най-добрите услуги, както и иновативни и гъвкави решения за нашите партньори", каза Борис Балев, главен изпълнителен директор на БМФ Порт Бургас. Той говори и за фокуса на компанията върху проекта REBIRTH 28. Става въпрос за изграждането на ново дълбоководно кейово място на Терминал Запад на бургаското пристанище.
С това разширяване пристанището цели да укрепи позицията си на водещо контейнерно пристанище в Черноморския регион и да предложи по-добра свързаност за бизнеса, който иска да внася или изнася стоки. Това ще увеличи възможностите за превоз на товари по международните коридори, преминаващи през БМФ Порт Бургас, като Европейски коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", транспортен коридор "Европа-Кавказ-Азия" (TRACECA) и "Транскаспийски международен транспортен коридор" (Среден коридор).
Усилено се работи по въпроса за ро-ро връзка между пристанищата БМФ Порт Бургас и турското пристанище Карасу, каза още Борис Балев. Той посочи, че по темата все още се водят преговори. Пристанище Карасу е разположено на азиатския бряг на Черно море, а разстоянието между него и българското пристанище в Бургас е около 160 морски мили.
Бургаското пристанище има готовност, но турският оператор трябва да убеди техните превозвачи да ползват тази линия, посочи Балев. Той информира също, че има проекти за четири нови корабни места на бургаското пристанище с разрешение за строеж и подчерта, че колкото повече инвеститори се привличат у нас, толкова повече възможност се дава за строителство на нови мощности.
БМФ Порт Бургас е един от най-важните активи в портфолиото на Инвестиционния фонд на Инициативата "Три морета". Оглавяван от Полската банка за развитие в сътрудничество с различни институции за регионално развитие, този фонд работи с търговски, пазарен подход, целящ да осигури диверсифицирани инвестиции и атрактивна възвръщаемост на заинтересованите страни.
"Една от основните цели на инвестиционния фонд на инициативата "Три морета" беше да инвестира в проекти, които ще засилят свързаността по европейската ос север-юг. БМФ Порт Бургас се вписва идеално в това начинание със стратегическото си местоположение в Черно море. Предвид събитията от последните месеци значението на пристанището не само за България, но и за целия регион на "Три морета" се увеличи значително. Благодарение на по-нататъшното разширяване на пристанището, възможностите за търговия и обмен за цяла Централна и Източна Европа и след това ще се увеличават", заяви Кшищоф Сенгер, директор в Полската банка за развитие (BGK) и член на борда на Фонд "Три морета".
На пресконференцията присъстваха също Джо Филипс, ръководител на инвестиционния фонд "Три морета" и на инвестициите в "Амбър инфрастръкчър" (Amber Infrastructure Group), Кристиан Рой, инвестиционен директор в "Амбър инфрастръкчър" (Amber Infrastructure) и член на борда на директорите на БМФ Порт Бургас, Борис Венцел, старши пристанищен съветник във Фонд "Три морета", Богдан Завадевич, мениджър международни анализи в Полската банка за развитие и Цанко Арабаджиев, изпълнителен директор на Българската банка за развитие.
През първата половина на тази година общият обем на товарооборота в БМФ Порт Бургас е достигнал почти 3 милиона тона. Пристанището регистрира увеличение с 12 на сто на обемите на контейнерите в сравнение със същия период на миналата година. Тези обеми представляват 49 процента от общия пазарен дял в България.
"Горди сме да обявим увеличение на обемите товари, обработени в пристанището, което е доказателство за доверието на нашите клиенти и огромната отдаденост на нашия екип. Постигнатите нива, подхранват волята ни да продължим да предоставяме най-добрите услуги, както и иновативни и гъвкави решения за нашите партньори", каза Борис Балев, главен изпълнителен директор на БМФ Порт Бургас. Той говори и за фокуса на компанията върху проекта REBIRTH 28. Става въпрос за изграждането на ново дълбоководно кейово място на Терминал Запад на бургаското пристанище.
С това разширяване пристанището цели да укрепи позицията си на водещо контейнерно пристанище в Черноморския регион и да предложи по-добра свързаност за бизнеса, който иска да внася или изнася стоки. Това ще увеличи възможностите за превоз на товари по международните коридори, преминаващи през БМФ Порт Бургас, като Европейски коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", транспортен коридор "Европа-Кавказ-Азия" (TRACECA) и "Транскаспийски международен транспортен коридор" (Среден коридор).
Усилено се работи по въпроса за ро-ро връзка между пристанищата БМФ Порт Бургас и турското пристанище Карасу, каза още Борис Балев. Той посочи, че по темата все още се водят преговори. Пристанище Карасу е разположено на азиатския бряг на Черно море, а разстоянието между него и българското пристанище в Бургас е около 160 морски мили.
Бургаското пристанище има готовност, но турският оператор трябва да убеди техните превозвачи да ползват тази линия, посочи Балев. Той информира също, че има проекти за четири нови корабни места на бургаското пристанище с разрешение за строеж и подчерта, че колкото повече инвеститори се привличат у нас, толкова повече възможност се дава за строителство на нови мощности.
БМФ Порт Бургас е един от най-важните активи в портфолиото на Инвестиционния фонд на Инициативата "Три морета". Оглавяван от Полската банка за развитие в сътрудничество с различни институции за регионално развитие, този фонд работи с търговски, пазарен подход, целящ да осигури диверсифицирани инвестиции и атрактивна възвръщаемост на заинтересованите страни.
БТА
На пресконференцията присъстваха също Джо Филипс, ръководител на инвестиционния фонд "Три морета" и на инвестициите в "Амбър инфрастръкчър" (Amber Infrastructure Group), Кристиан Рой, инвестиционен директор в "Амбър инфрастръкчър" (Amber Infrastructure) и член на борда на директорите на БМФ Порт Бургас, Борис Венцел, старши пристанищен съветник във Фонд "Три морета", Богдан Завадевич, мениджър международни анализи в Полската банка за развитие и Цанко Арабаджиев, изпълнителен директор на Българската банка за развитие.