/ / iStock/Getty Images
Междупланетната станция „Луси“ ще изучи не седем, а осем астероида, след като учените откриха, че астероидът Еврибат - първата цел на програмата, има малък спътник, съобщава сайтът на Югозападния изследователски институт на САЩ.

Още преди две столетия астрономите установиха, че някои астероиди могат да се движат в една орбита с крупни обекти на Слънчевата система, ако се намира в близост до особени точки пред или зад тях. На тези места притеглянето на звездата ни и планетите се уравновесяват. Огромен брой подобни обекти - троянските астероиди, бяха открити отдавна в орбитите на Юпитер, Марс и Нептун.

Учени наблюдаваха за пръв път образуване на планета

Според плановете на НАСА мисията „Луси“ ще изучи астероидната „свита“ на Юпитер през 2027 г. Междупланетната станция ще пътува шест години, преди да се доближи до планетата-гигант. По пътя си тя ще изучи астероида 52246 Donaldjohanson, кръстен на името на откривателя на афарския астралопитек Луси. Тя се счита за свързващото звено между рода Хомо и древните хоминиди.

Междупланетната мисия трябва да изучи седем малки астероида, разположени по следите на газовия гигант. Но тези планове ще претърпят лека промяна, след като край единия от обектите, 64-километровия Еврибат, беше открит малък спътник с диаметър 1 км.