В Министерство на отбраната (МО) работим интензивно за изграждането на инфраструктурата за новия боен самолет F-16, така че да бъде постигната оперативна готовност в предвидените срокове, заяви министърът на отбраната Тодор Тагарев в писмен отговор до народния представител от ГЕРБ-СДС Христо Гаджев. Въпросът на депутата е относно изграждането на инфраструктура за F-16 в трета изтребителна авиационна база.
Към настоящия момент очакванията са изпълнението на дейностите по сключените договори да бъде съобразено със заложените времеви графици. Планирано е окончателното приключване на дейностите по сключените договори, които са пряко свързани с приемането на самолета и/или, за които е необходимо сертифициране от американска страна, да се реализира до края на 2024 г. Изпълнението на дейностите по останалите обекти се очаква да приключи през първото тримесечие на 2025 г., обяснява Тагарев.
За осигуряване на необходимата инфраструктура за приемане на F-16 в 3-та авиационна база са предприети редица конкретни стъпки за ускоряване изпълнението на предвидените обекти поради допуснатите сериозни забавяния през последните няколко години, посочва министърът.
Тагарев: Българското общество очаква с голямо нетърпение изтребителите F-16
Предвидените за изграждане обекти са основно в две направления: обекти, пряко свързани с приемане на самолетите, и такива, свързани с подобряване на съществуваща инфраструктура.
Според министъра инвестиционният процес е стартирал, без да е налице обща визия, окончателна цялостна концепция за необходимата инфраструктура за самолет F-16 и при липсата на пълна информация по отношение на изискванията към отделните обекти. Предвидени за изпълнение са общо 49 обекта. На този етап са сключени 90 договора за 48 от обектите. Все още не е започнал процесът по проектирането и изграждането на един от контролно-пропускателните пунктове.
Негативно отражение върху последващото изпълнение на сключените договори оказват и множество фактори като кризата с COVID-19, настъпилите високи нива на инфлация в национален и световен мащаб и др., обяснява Тагарев. Той добавя, че в МО са създадени две работни групи за решаване на проблемите.
Седем от първите осем договорени самолета вече са в различни фази на асемблиране, постигнат е производствен капацитет, който ще позволи без забавяне да бъдат произведени и следващите осем самолета, каза министърът преди седмица в Народното събрание.
В средата на този месец в рамките на визитата си в САЩ Тагарев и началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов посетиха заводите на Lockheed Martin в Грийнвил, Южна Каролина. Целта на посещението беше да се срещнат с представители на ръководството на компанията, да се запознаят с производствения процес и да проследят напредъка на производството на самолетите F-16 Block 70, предназначени за българските ВВС.
Към настоящия момент очакванията са изпълнението на дейностите по сключените договори да бъде съобразено със заложените времеви графици. Планирано е окончателното приключване на дейностите по сключените договори, които са пряко свързани с приемането на самолета и/или, за които е необходимо сертифициране от американска страна, да се реализира до края на 2024 г. Изпълнението на дейностите по останалите обекти се очаква да приключи през първото тримесечие на 2025 г., обяснява Тагарев.
За осигуряване на необходимата инфраструктура за приемане на F-16 в 3-та авиационна база са предприети редица конкретни стъпки за ускоряване изпълнението на предвидените обекти поради допуснатите сериозни забавяния през последните няколко години, посочва министърът.
Тагарев: Българското общество очаква с голямо нетърпение изтребителите F-16
Предвидените за изграждане обекти са основно в две направления: обекти, пряко свързани с приемане на самолетите, и такива, свързани с подобряване на съществуваща инфраструктура.
Според министъра инвестиционният процес е стартирал, без да е налице обща визия, окончателна цялостна концепция за необходимата инфраструктура за самолет F-16 и при липсата на пълна информация по отношение на изискванията към отделните обекти. Предвидени за изпълнение са общо 49 обекта. На този етап са сключени 90 договора за 48 от обектите. Все още не е започнал процесът по проектирането и изграждането на един от контролно-пропускателните пунктове.
Негативно отражение върху последващото изпълнение на сключените договори оказват и множество фактори като кризата с COVID-19, настъпилите високи нива на инфлация в национален и световен мащаб и др., обяснява Тагарев. Той добавя, че в МО са създадени две работни групи за решаване на проблемите.
Седем от първите осем договорени самолета вече са в различни фази на асемблиране, постигнат е производствен капацитет, който ще позволи без забавяне да бъдат произведени и следващите осем самолета, каза министърът преди седмица в Народното събрание.
В средата на този месец в рамките на визитата си в САЩ Тагарев и началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов посетиха заводите на Lockheed Martin в Грийнвил, Южна Каролина. Целта на посещението беше да се срещнат с представители на ръководството на компанията, да се запознаят с производствения процес и да проследят напредъка на производството на самолетите F-16 Block 70, предназначени за българските ВВС.