/ Sofia Photo Agency, архив
Вендинг машини за билети, обновяване на системата за резервации и поставяне на карти с маршрутната схема на влаковете на гарите и в метроспирки. Това са част от нововъведенията, които БДЖ предвижда за тази година, стана ясно на изслушване на ръководството на холдинга в парламентарната транспортна комисия. До края на годината ще бъде обявена поръчката за нов подвижен състав за линиите София-Варна и София-Бургас, които носят най-голяма част от приходите, заяви председателят на управителния съвет на дружеството Григори Григоров.
 
Първата промяна, която пътниците на БДЖ ще усетят е подобряване на състоянието на вагоните, посочи Григори Григоров. Плановете за тази година са в подобрение и ремонт на подвижния състав да се вложат над 64 милиона лева:
 
„Имаме интензивна капиталова програма за ремонт на около 200 вагона. Второто, което, ще се усети, е по-малки закъснения що се отнася до БДЖ. Третото, което ще се усети, е по-добра информационна обезпеченост от всяка гледна точка - информация по време на движението, онлайн система за закупуване на билети. Предвиждаме и разширение на текущите функционалности на информационния център и превръщането му в пълноценен център за обслужване на клиенти, тъй като БДЖ предоставя услуга. Надявам се до края на годината поне една или две вендинг машини на Гара София да сложим, за да може който идва в последния момент, да си вземе билет“, каза Григоров.
 
В обновената система за резервации пътниците ще виждат схема на купетата и ще  могат да изберат място. В момента тя е в тестови период, като се очаква да започне да функционира през юни.
 
Ръководството на „Холдинг БДЖ“ си е поставило за цел до края на годината да намали среднодневното закъснение на влаковете до под 500 минути. За месец март то е 970, а през декември миналата година е било близо 1900 минути. Пазарният анализ показва, че дългите линии като София-Варна и София-Бургас носят най-голяма част от приходите, затова за тях се предвижда закупуване на нов подвижен състав, добави Григоров.
 
„За линиите София-Варна и София-Бургас поръчката ще бъде обявена тази година. Там се разглеждат няколко варианта“, посочи той.
 
За среднодългите линии се разглежда вариант за закупуване на нови мотриси, а останалите линии ще се обслужват с ремонтиран подвижен състав. Междувременно ръководството на холдинга продължава да търси възможност за наемане на подвижен състав, което да реши проблема с недостига до закупуването на нов. Днес мениджърският екип обяви, че кани всички ангажирани с железопътния транспорт да споделят своята визия във връзка с рестартирането на проекта „Закупуване на нов подвижен състав за нуждите на БДЖ”. Предложения и идеи могат да бъдат изпращани на e-mail: project_bdz@bdz.bg или внесени в деловодството на БДЖ на адрес: София 1080, ул. “Иван Вазов” № 3.