В регистъра на обществените поръчки са публикувани документите по обявените от Агенция „Пътна инфраструктура“ обществени поръчки за избор на изпълнители за зимно поддържане и възстановителни работи при аварийни ситуации по републиканските пътища за зима 2022/2023. Обществените поръчки са за зимното почистване на автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Струма“ и „Марица“, както и за републиканската мрежа в пет от шестте района за планиране - Северозападен, Североизточен, Югоизточен, Южен Централен и Югозападен район.
Процедурата за Северен централен район също е обявена и документацията предстои да бъде публикувана в следващите дни в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.
Обявените поръчки са по ускорена процедура, за да се подсигури предстоящия зимен сезон. Срокът за подаване на офертите е до 1 септември, а за Северен централен определения срок е 5 септември. Това се предприема, за да се минимизират рисковете републиканските пътища да останат без поддържане през зимните месеци, тъй като срокът за провеждането и завършването на откритата обществена поръчка с подписването на договор отнема минимум 6 месеца.
Шишков: АПИ започва подготовка на конкурси само за зимно почистване
На 5 август т. г. АПИ обяви тръжните процедури за избор на изпълнители за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа за следващите три години.
Предвид процедурните срокове те няма да са приключили с избора на изпълнител и подписването на нови договори до 30 септември, когато изтичат настоящите споразумения с пътноподдържащите дружества, обясняват още от Пътната агенция.
Срокът за изпълнение на договорите по обявените сега процедури за зимно поддържане ще бъде не повече от 7 месеца. Индикативната стойност на обществените поръчки е определена съобразно бюджета на АПИ за поддържане на 20 000 км републиканска пътна мрежа.
Зимното поддържане на автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Марица“ и „Струма“ прогнозно ще струва 76 883 958 лв. без ДДС. Сумата е разпределена за над 104 км от АМ „Хемус“ на територията на областните пътни управления София и Ловеч, с прогнозна стойност 10 324 679 лв. без ДДС. За АМ „Хемус“ на територията на ОПУ Шумен и ОПУ Варна индикативната стойност е 9 425 156 лв. без ДДС. Дължината на отсечката е 111 км.
За цялата дължина на магистрала „Тракия“ - близо 407 км, които преминават през територията на областните пътни управления София, Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Сливен, Ямбол и Бургас, прогнозната стойност е 31 547 404 лв. без ДДС. За зимната поддръжка на 135-те км от магистрала „Марица“ прогнозната стойност е 11 216 824 лв. без ДДС. Магистралата е на територията на ОПУ Стара Загора и ОПУ Хасково. За поддържането на участъците от АМ “Струма“ на територията на ОПУ София, ОПУ Перник, ОПУ Кюстендил и ОПУ Благоевград, с обща дължина 172 км заедно с пътните връзки, прогнозната стойност е 14 369 895 лв. без ДДС.
В обявените процедури е разширен кръгът на възможните участници в тръжните процедури. Могат да кандидатстват и фирми с опит в поддържането на пътища от общинската или уличната пътна мрежа. Целта е да се стимулира конкуренцията между участниците. Изискването е през последните 3 години да са осъществявали зимно поддържане на 150 км републикански или общински пътища или улици. В процедурите провеждани предходни години са допускани единствено участници с опит в изпълнение на подобни дейности само на републикански пътища, допълват още от АПИ.
Процедурата за Северен централен район също е обявена и документацията предстои да бъде публикувана в следващите дни в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.
Обявените поръчки са по ускорена процедура, за да се подсигури предстоящия зимен сезон. Срокът за подаване на офертите е до 1 септември, а за Северен централен определения срок е 5 септември. Това се предприема, за да се минимизират рисковете републиканските пътища да останат без поддържане през зимните месеци, тъй като срокът за провеждането и завършването на откритата обществена поръчка с подписването на договор отнема минимум 6 месеца.
Шишков: АПИ започва подготовка на конкурси само за зимно почистване
На 5 август т. г. АПИ обяви тръжните процедури за избор на изпълнители за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа за следващите три години.
Предвид процедурните срокове те няма да са приключили с избора на изпълнител и подписването на нови договори до 30 септември, когато изтичат настоящите споразумения с пътноподдържащите дружества, обясняват още от Пътната агенция.
Срокът за изпълнение на договорите по обявените сега процедури за зимно поддържане ще бъде не повече от 7 месеца. Индикативната стойност на обществените поръчки е определена съобразно бюджета на АПИ за поддържане на 20 000 км републиканска пътна мрежа.
Зимното поддържане на автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Марица“ и „Струма“ прогнозно ще струва 76 883 958 лв. без ДДС. Сумата е разпределена за над 104 км от АМ „Хемус“ на територията на областните пътни управления София и Ловеч, с прогнозна стойност 10 324 679 лв. без ДДС. За АМ „Хемус“ на територията на ОПУ Шумен и ОПУ Варна индикативната стойност е 9 425 156 лв. без ДДС. Дължината на отсечката е 111 км.
За цялата дължина на магистрала „Тракия“ - близо 407 км, които преминават през територията на областните пътни управления София, Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Сливен, Ямбол и Бургас, прогнозната стойност е 31 547 404 лв. без ДДС. За зимната поддръжка на 135-те км от магистрала „Марица“ прогнозната стойност е 11 216 824 лв. без ДДС. Магистралата е на територията на ОПУ Стара Загора и ОПУ Хасково. За поддържането на участъците от АМ “Струма“ на територията на ОПУ София, ОПУ Перник, ОПУ Кюстендил и ОПУ Благоевград, с обща дължина 172 км заедно с пътните връзки, прогнозната стойност е 14 369 895 лв. без ДДС.
В обявените процедури е разширен кръгът на възможните участници в тръжните процедури. Могат да кандидатстват и фирми с опит в поддържането на пътища от общинската или уличната пътна мрежа. Целта е да се стимулира конкуренцията между участниците. Изискването е през последните 3 години да са осъществявали зимно поддържане на 150 км републикански или общински пътища или улици. В процедурите провеждани предходни години са допускани единствено участници с опит в изпълнение на подобни дейности само на републикански пътища, допълват още от АПИ.