Недоволните от сметката си за ток абонати няма да са длъжни да плащат веднага, за да не им бъде прекъснато захранването, както беше досега. Потребителите вече ще имат възможност първо да подадат възражение към енергийния регулатор и ако от там докажат, че фактурата е сгрешена, енергото ще плаща обезщетение на хората. Това е една от основните промени, които ДКЕВР предвижда да въведе в договорите с търговците на ток от началото на юли.
Ръководената от проф. Константин Шушулов комисия още не е наясно как точно ще се обезщетяват абонатите при сгрешени сметки. „Този, който е надписал, толкова да даде на ощетения. Лошото е, че при сгрешена фактура, да тръгнеш да водиш разговори с този, който е сгрешил фактурата, първо ще ти спрат тока или първо трябва да я платиш", коментира Шушулов.
Точно това ще бъде променено в общите условия на електроразпределителните дружества - по думите на проф. Шушулов, първо да се стигне до установяване на истината и чак тогава санкция от страна на електроразпределителното дружество към потребителя. „Ще се мъчим да го направим до края на юни, не мога да обещая. Но ще го направим", категоричен бе Шушулов.
Шушулов призна, че има риск потребителите да злоупотребяват с жалбите и да подават фалшиви сигнали. Затова регулаторът обмисля да въведе и такса за подаване на жалба. От юли комисията обеща да направи фактурите за ток по-ясни и разбираеми за хората.
„Да има поне един ред, в който всеки потребител, особено битов да може да си отчете на електромера и да умножи по едно число, да знае кое е за енергия, кое е нощна, кое дневна тарифа", каза още Шушулов.
Регулаторът не е променил решението си за премахване на тримесечното отчитане на електромерите за абонатите на ЧЕЗ. „Чакаме 1 юли и премахваме тримесечното отчитане", категоричен бе шефът на регулатора.
На 25 юни комисията ще обяви окончателните промени в цените на тока и парното от 1 юли.