Инвестициите в неефективни проекти разклатило доверието на богатите държави в ЕС към бедните
Инвестициите в неефективни проекти разклатило доверието на богатите държави в ЕС към бедните / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Инвестициите в неефективни проекти разклатило доверието на богатите държави в ЕС към бедните
59036
Инвестициите в неефективни проекти разклатило доверието на богатите държави в ЕС към бедните
  • Инвестициите в неефективни проекти разклатило доверието на богатите държави в ЕС към бедните

Ние много ефективно и много правилно насочваме европейските средства в изключително необходими и жизнено важни проекти както за България, така и за цяла Европа. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в предаването „Седмицата” на Дарик. Министърът обясни, че 60% от инвестициите в инфраструктура на България в момента се правят изключително със средства от европейските фондове.

По думите му България има пълното право да бъде част от кохезионната политика на Европа, тъй като инвестициите в инфраструктурата са основно в трансевропейските коридори. „България е единствената държава, през която минават пет такива трансевропейски коридори за Европа и ние покриваме тези коридори с необходимата инфраструктура - както пътна, така и железопътна”, заяви той.

„Ефектът от кохезионната политика, която е провеждана през последните години в Гърция, Португалия, Испания, всъщност не е дала резултатът, който е бил очакван. Защото явно се е инвестирало в не толкова ефективни проекти и това е породило недоверието от страна на богатите държави”, каза министърът.

„Разликата при нас е, че, вероятно заради по-големия контрол, при нас е по-различно. Виждате метрото какъв ефект води след себе си - над 350 000 души дневно ползват метрото. Този проект е с изключително сериозни ефекти както върху екологията, така и върху транспортния трафик на София”, изтъкна още той.

Според министър Московски, приоритет във финансирането на инфраструктурни проекти от страна на Европейската комисия оттук-нататък ще бъдат екологичните видове транспорт - железопътен, воден и подземен.

В преговорите в Брюксел за бюджета на Европейския съюз за следващия програмен период България настоява за бюджет за инфраструктурни и технологични проекти, сходен с този от сегашния програмен период - около 2 млрд. евро.

Двудневното заседание на Европейския съвет приключи без постигането на споразумение по бюджета на ЕС за периода 2014-2020 г. Държавните и правителствените ръководители от ЕС са дали мандат на председателите на Европейския съвет Херман ван Ромпой и на Европейската комисия Жозе Барозу да изготвят до януари догодина нов проект за бюджет на Общността за периода 2014-2020 г.