Икономисти: Изходът за БДЖ са реформите, не фалит и създаване на нова компания
Икономисти: Изходът за БДЖ са реформите, не фалит и създаване на нова компания / снимка: Sofia Photo Agency
Икономисти: Изходът за БДЖ са реформите, не фалит и създаване на нова компания
46820
Икономисти: Изходът за БДЖ са реформите, не фалит и създаване на нова компания
  • Икономисти: Изходът за БДЖ са реформите, не фалит и създаване на нова компания

Фалирането на БДЖ и създаването на нова компания ще струва много по-скъпо в сравнение с извършването на реформите в дружеството. Така икономисти коментираха най-лошия вариант за железниците - да бъде обявен фалит и след това държавата да създаде нова компания, идея, която се появи в публичното пространство.

Ръководството на БДЖ организира среща с икономисти, на която за пореден път обсъдиха реформите в компанията. Основните – съкращаване на близо 2500 души и закриване на железопътни линии. Икономистите Георги Ангелов, Емил Хърсев и Петър Ганев подкрепиха мениджмънта на железниците и изразиха общото мнение, че ако няма реформи, БДЖ ще фалира. Ангелов и Хърсев обаче не смятат, че фалит на железопътния превозвач и създаване на нова компания би решило проблемите на компанията като краен вариант.

„Фалитът на БДЖ и създаването на нова компания не е толкова евтино, колкото изглежда, защото повечето активи на БДЖ са заложени при кредиторите. Той каза това като краен вариант, ако не може да спаси БДЖ, но ако БДЖ фалира и си вземат кредиторите активите, това означава, че няма вагони, тоест новата компания трябва отнякъде да намери пари за вагони, мотриси, локомотиви и други активи", каза Ангелов и направи сравнение с „Балкан", чийто активи не са били залог и са били трансферирани от старата в новата компания в известен смисъл.

Икономистите, ръководството на БДЖ и транспортния министър обвиниха синдикатите в безотговорно поведение заради предстоящите стачки. Според тях синдикатите не дават предложения за излизане от трудната ситуация и не са съгласи с каквито и да е било реформи. В същото време на срещата между икономистите и ръководството на железопътния холдинг синдикатите не бяха поканени. Те започват протести от 24 ноември, като се предвижда влаковете да бъдат спирани всеки ден в периода между 8 и 16 часа.