БДЖ възстановява разписанието на 166 влака, които бяха спрени от движение в интервала от 8 до 16 часа, заради финансовите загуби от продължителната стачка на работещите в железниците. От ръководството на превозвача обясниха решението си с намаляващия брой на стачкуващите железничари, което увеличава шанса за нормално движение на влаковете.
Стачката продължава и на 16 декември, когато ще е 23-тият ден от начелото й, независимо от това колко работници ще се включат в нея, съобщиха за Дарик от КТ „Подкрепа". От синдикалната организация уточниха, че не е ясно колко влака няма да се движат.
Пред Дарик изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев обясни, че влаковете са били спрени в интервала на стачката между 8 и 16 часа поради голямата несигурност и защото няма кой да пътува в тях, тъй като хората не очакват да могат „да си свършат робата" с Българските държавни железници в този отрязък от време. Недев допълни, че с цел да се намалят загубите, които дружеството търпи, е било преустановено движението на всички влакове от 8 до 16 часа.
Шефът на компанията съобщи, че в 22-рия ден от началото на стачката протестиращите са били 21 човека. От ръководството на БДЖ предполагат, че на 23-тия ден „картината няма да е по-различна" и по думите на Недев има по-голяма вероятност „влаковете да изпълняват работата, за която са създадени". Затова от 16 декември БДЖ отново ги пуска в движение.
Недев призна, че има някаква вероятност някои от тях да не могат да влязат или излязат от някоя гара или да не могат да стигнат до крайната си дестинация, но според него тя е много малка.
Междувременно стана ясно, че 1038 служители на железниците са приели да напуснат компанията срещу шест брутни работни заплати.
Намерението на мениджмънта на превозвача да намали персонала с над 2000 служители бе една от причините за стачката, започнала на 24 ноември. Освен тази стъпка за подобряване на финансовите резултати, от БДЖ обявиха още няколко мерки, за които са непреклонни, а именно намаляване на броя влакове, като няма да се закриват линии, повишаване на цените на билетите, продажбата на товарните превози и неоперативни активи. Синдикатите поискаха да се подпише нов колективен трудов договор, като в пътнически превози такъв все още няма. Спорна тема за ръководство и профсъюзите е въвеждането през следващата година на бонусна схема за работещите.