45% е делът на семейния бизнес у нас
45% е делът на семейния бизнес у нас / снимка: Sofia Photo Agency, архив
45% е делът на семейния бизнес у нас
47691
45% е делът на семейния бизнес у нас
  • 45% е делът на семейния бизнес у нас

Въпреки че семейните фирми се развиват от сравнително скоро в България, те представляват около 45 на сто от бизнеса у нас. Това съобщи в интервю за Дарик Оливие де Ришувз, изпълнителен директор на Световната организация на фамилните компании. Той се позова на скорошно проучване, според което 60 на сто от всички компании в глобален мащаб са семейни. Около 30 процента от публичните в Германия Франция имат мажоритарен пакет, който се притежава от години от едно семейство, а миноритарният се търгува на фондовата борса.

„Мисля, че проблемът на семейния бизнес в България е неговото детство, фирмите наистина са много, много нови. Едно от най-важните неща в нашата организация е, че семействата помагат на други семейства. Ако се придържам към вашия пример, при нас има хотел в Швейцария, развиван от семейство, което подпомага други семейства в сектора на хотелиерството. Ние се опитваме да преценим възможностите къде може семейният бизнес да се представи най-добре", коментира Де Ришувз.

„Това, което е изключително впечатляващо в България, е, че още преди пет години собственици на семейни фирми дойдоха и казаха: „Момчета, ние знаем, че сме твърде нови, но искаме да развиваме семеен бизнес отговорно и с перспектива. И ние искаме да кажем на правителството и на всички, че сме сериозен играч", коментира още изпълнителният директор на Световната организация на фамилните компании.

Скорошно проучване е показало, че 45 на сто от фирмите в България са семейни, което според Де Ришувз е много добър знак. Освен това те създават една трета от работните места в страната.

„Семейният бизнес трябва да осъзнае стойността и важността си, освен това - трябва да гледа напред и то не просто до края на 2012 г., а да мисли най-малкото в мащаб „България 2020". И това трябва да го каже на правителство - това не е просто тук и сега, а нещо, което градим за нашите деца", убеден е изпълнителният директор на Световната организация на фамилните компании.

Цялото интервю с Оливие де Рушвиз четете ТУК