Намерен е вариант да се реши проблема с окаяното състояние на буните по Черноморието. След промяната в Закона за концесиите, Правителството има добра воля да се отдадат на 35-годишна концесия морските буни, като публична държавна собственост. Това коментира областният управител на Варна Стоян Пасев.
Буните могат да бъдат използвани за изграждане на пирсове (кейове), атракциони и дори заведения, посочи Пасев. По думите им има желаещи да стопанисват брегозащитните съоръжения, чието предназначение е да разбиват вълните.
Не откриха замърсяване на морето край „Слънчев ден“
Буните във Варна не са ремонтирани откакто са изградени. Не са правени и изчисления какви средства са нужни за подобряване на състоянието им. Концесията е един от вариантите, ако държавата не може да се справи, частници да налеят пари в подобряване на съоръженията.
В момента стартира процедурата по извършване на опис и проучване на интереса към стопанисване на буните. Концесионните такси ще бъдат определяни от Министерски съвет, уточни Пасев.
По заповед на областният управител на вълнолома ще бъдат поставени указателни табели. Според негообаче и това не е решение на проблема. „Дори да пуснем жица с ток, пак ще я прескачат”, коментира управникът.
За да се реши този проблем, а и за да се спре рушенето на Алея Първа, може да се приложи опитът на Румъния. Там са решили проблема с изграждане на голяма брегоукрепваща буна, която разбива вълните по-навътре в морето.
„Навсякъде по света хората се чудят как да отвоюват площ от водата, а ние си даваме крайбрежието на морето. Това е безумие”, коментира Пасев.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Буните могат да бъдат използвани за изграждане на пирсове (кейове), атракциони и дори заведения, посочи Пасев. По думите им има желаещи да стопанисват брегозащитните съоръжения, чието предназначение е да разбиват вълните.
Не откриха замърсяване на морето край „Слънчев ден“
Буните във Варна не са ремонтирани откакто са изградени. Не са правени и изчисления какви средства са нужни за подобряване на състоянието им. Концесията е един от вариантите, ако държавата не може да се справи, частници да налеят пари в подобряване на съоръженията.
В момента стартира процедурата по извършване на опис и проучване на интереса към стопанисване на буните. Концесионните такси ще бъдат определяни от Министерски съвет, уточни Пасев.
По заповед на областният управител на вълнолома ще бъдат поставени указателни табели. Според негообаче и това не е решение на проблема. „Дори да пуснем жица с ток, пак ще я прескачат”, коментира управникът.
За да се реши този проблем, а и за да се спре рушенето на Алея Първа, може да се приложи опитът на Румъния. Там са решили проблема с изграждане на голяма брегоукрепваща буна, която разбива вълните по-навътре в морето.
„Навсякъде по света хората се чудят как да отвоюват площ от водата, а ние си даваме крайбрежието на морето. Това е безумие”, коментира Пасев.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК