Цар Освободител оглавява Топ 10 на най-опасните варненски булеварди
Цар Освободител оглавява Топ 10 на най-опасните варненски булеварди / Дарик Варна, архив

„Цар Освободител" е варненският булевард, по който стават най-много катастрофи. От началото на годината на най-дългия булевард в града са регистрирани 289 произшествия с 57 ранени, отчитат от Пътна полиция. Данните са от началото на годината до края на октомври.

Над половината от катастрофите във Варна стават на „Цар Освободител" и още 9 отсечки - булевардите „Сливница", „Владислав Варненчик", Осми приморски полк", „Княз Борис I", „Христо Смирненски", „Левски", „Приморски", „Трети март" и улица "Девня", посочи главен инспектор Драгомир Ганчев от Пътна полиция.

От началото на годината във Варна и региона са станали 606 тежки пътни инциденти. Загиналите са 40, а ранените - 779. Най-много жертви се дават на пътища от трети клас. По такива шосета са загинали 12 души. Общо 10 са намерили смъртта си на улица или булевард в населено място. На първокласен път са починали 6 души, на път втори клас - 5, а на магистрала - трима.

Жертвите на пътя за последните 23 години - повече от жителите на Звездица

При катастрофи във Варненско от 1990 г. насам са загинали 1385 души, което е повече от населението на близкото до Варна село Звездица. Най-много жертви на пътя - 96, са дадени през 1990 г. Три пъти по-малко, или 31, са загиналите през 2011 г., обяви главен инспектор Ганчев.

Пътните полицаи отчитат намаляване на броя на загиналите на пътя през последните години. Най-честите причини за възникване на тежки катастрофи с жертви и тежко пострадали са несъобразената скорост и отнетото предимство, най-вече на пешеходци.

С резолюция на Генералната асамблея на Организацията на Обединените нации от 2005 г. се призовават правителствата и международната общественост, всяка трета неделя от месец ноември да се отбелязва като Ден за възпоменание на жертвите от пътнотранспортни произшествия. През 2013 г календарният ден за възпоменание е 17 ноември.

На този ден би трябвало всички да се замислят лично за своето поведение на пътя, да анализират грешките и извършваните опасни волности, и да вземат решение да не допускат риск в пътното движение.