345 са регистрираните катастрофи от началото на януари до момента срещу 405 през първите 6 месеца на годината в Сливенска област. "Преди 5-6 години само в Сливен регистрирахме по 100-ина ПТП на месец. Заниженият им брой е резултат от многобройните специализирани операции, включително и на национално ниво, и на кампаниите за намаляване на транспортния травматизъм", съобщи ст.инспектор Диян Митев от сектор "Пътна полиция" в ОД на МВР-Сливен. Това стана на редовно заседание на Областната комисия по безопасност на движението по пътищата, което се проведе под ръководството на зам.областния управител Камен Костов.
Пиян шофьор се заби в електрически стълб
В заседанието участваха секретарят на комисията Женя Андонова, гл. експерт в областната администрации, представители на общините, ръководители и специалисти от Областното пътно управление, Областния отдел "Автомобилна администрация", Регионалното управление по образование, Центъра за спешна помощ, ОС на БЧК, "Пътнически превози"ЕАД-Сливен, браншовите организации на превозвачите, автомобилистите, таксиметровите водачи, на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
Ст. инспектор Митев заяви още, че тежките пътно-транспортни произшествия са намалели почти наполовина: 47 през тази срещу 83 през 2017. При катастрофите е бил отнет живота на 12 души през сегашния, толкова са загиналите и в предходния период. Значително е намален броят на ранените: от 99 през първото полугодие на 2017 г. на 51 през първото полугодие на 2018 г.
Водач блъсна пешеходец в Сливен
Най-много тежки катастрофи през т.г. са станали в най-голямата община в областта, Сливенската: 25, със 7 загинали и 27 ранени. "България е на първо място по травматизъм в Европа. Основната причина за пътно-транспортните произшествия у нас е несъобразената скорост, обикновено - висока, извън населените места", каза ст.инспектор Митев. Анализът на "Пътна полиция" за м.г. сочи, че значителна част от произшествията са станали със стари автомобили, по вина на водачи на 60-70-80-годишна възраст.
Участниците в заседанието коментираха актуални проблеми на пътната безопасност. Сред тях: промените в общинската наредба в Сливен, с които бяха въведени ограничения за движението на пътни превозни средства с животинска тяга по булевардите и улиците в щирокия център в областния град. "Тези промени не целят пълна забрана на каруците.
Въведените ограничения са на онези места, където е най-натоварено движението и превозните средства с животинска тяга пречат, създават затруднения", коментира Андон Дюлгеров, гл. експерт в община Сливен. Общинската администрация е поръчала 40 пътни знака "Забранено движението на ППС с животинска тяга", които предстои да бъдат монтирани.
Мъж пострада при катастрофа
Институциите ще извършват съвместен контрол за регистрацията на каруците. Към момента в Сливен те са едва десетина. Наблюденията на специалистите показват, че броят на каруците, включително в сливенския кв."Надежда", в селата Чинтулово, Сотиря, Селиминово, е намалял за сметка на увеличения брой на бусовете.
Гл. експерт Дюлгеров съобщи още, че общината подменя по няколко пъти част от пътните знаци, предимно в центъра на града, тъй като са били нарочно зацапвани или облепяни с рекламни стикери и дори - с частни обяви. Продължават и кражбите на пътни знаци, каза той.
Специалисти от автомобилната администрация заявиха, че към момента част от водачите, макар и не много на брой, са със свидетелства за управление, издадени от други държави в ЕС, където няма задължително изискване за притежаване на минимален образователен ценз.
Водач пострада при катастрофа
На заседанието бе приет отчета за изпълнението на Областната стратегия за подобряване безопасността на движението през 2017 г. Бе приет и план за изпълнение на стратегията през настоящата година. Някои от акцентите в плана са свързани с по-добрата информираност на учениците и родителите за правилата на движение, огласяване на резултатите от специализираните операции чрез медиите, активизиране на контрола през тъмната част на денонощието по отношение употребата на алкохол, наркотици, упойващи вещества, управлението от неправоспособни водачи, кампании за широкообхватен контрол на пътя.
Община Сливен е заложила въвеждането в експлоатация на основно реконструирания пътен възел "Розова градина", изграждането на 10 изкуствени неравности до септември. В община Нова Загора ще бъде въведена синя зона и ще бъдат извършени рмонти на 7 улици в града и на улиците в 9 села, включително на пътищата Баня-язовир "Жребчево" и Омарчево-Питово. В община Котел предстои основен ремонт ни улиците в града и в 8 села.
Пиян шофьор се заби в електрически стълб
В заседанието участваха секретарят на комисията Женя Андонова, гл. експерт в областната администрации, представители на общините, ръководители и специалисти от Областното пътно управление, Областния отдел "Автомобилна администрация", Регионалното управление по образование, Центъра за спешна помощ, ОС на БЧК, "Пътнически превози"ЕАД-Сливен, браншовите организации на превозвачите, автомобилистите, таксиметровите водачи, на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
Ст. инспектор Митев заяви още, че тежките пътно-транспортни произшествия са намалели почти наполовина: 47 през тази срещу 83 през 2017. При катастрофите е бил отнет живота на 12 души през сегашния, толкова са загиналите и в предходния период. Значително е намален броят на ранените: от 99 през първото полугодие на 2017 г. на 51 през първото полугодие на 2018 г.
Водач блъсна пешеходец в Сливен
Най-много тежки катастрофи през т.г. са станали в най-голямата община в областта, Сливенската: 25, със 7 загинали и 27 ранени. "България е на първо място по травматизъм в Европа. Основната причина за пътно-транспортните произшествия у нас е несъобразената скорост, обикновено - висока, извън населените места", каза ст.инспектор Митев. Анализът на "Пътна полиция" за м.г. сочи, че значителна част от произшествията са станали със стари автомобили, по вина на водачи на 60-70-80-годишна възраст.
Участниците в заседанието коментираха актуални проблеми на пътната безопасност. Сред тях: промените в общинската наредба в Сливен, с които бяха въведени ограничения за движението на пътни превозни средства с животинска тяга по булевардите и улиците в щирокия център в областния град. "Тези промени не целят пълна забрана на каруците.
Въведените ограничения са на онези места, където е най-натоварено движението и превозните средства с животинска тяга пречат, създават затруднения", коментира Андон Дюлгеров, гл. експерт в община Сливен. Общинската администрация е поръчала 40 пътни знака "Забранено движението на ППС с животинска тяга", които предстои да бъдат монтирани.
Мъж пострада при катастрофа
Институциите ще извършват съвместен контрол за регистрацията на каруците. Към момента в Сливен те са едва десетина. Наблюденията на специалистите показват, че броят на каруците, включително в сливенския кв."Надежда", в селата Чинтулово, Сотиря, Селиминово, е намалял за сметка на увеличения брой на бусовете.
Гл. експерт Дюлгеров съобщи още, че общината подменя по няколко пъти част от пътните знаци, предимно в центъра на града, тъй като са били нарочно зацапвани или облепяни с рекламни стикери и дори - с частни обяви. Продължават и кражбите на пътни знаци, каза той.
Специалисти от автомобилната администрация заявиха, че към момента част от водачите, макар и не много на брой, са със свидетелства за управление, издадени от други държави в ЕС, където няма задължително изискване за притежаване на минимален образователен ценз.
Водач пострада при катастрофа
На заседанието бе приет отчета за изпълнението на Областната стратегия за подобряване безопасността на движението през 2017 г. Бе приет и план за изпълнение на стратегията през настоящата година. Някои от акцентите в плана са свързани с по-добрата информираност на учениците и родителите за правилата на движение, огласяване на резултатите от специализираните операции чрез медиите, активизиране на контрола през тъмната част на денонощието по отношение употребата на алкохол, наркотици, упойващи вещества, управлението от неправоспособни водачи, кампании за широкообхватен контрол на пътя.
Община Сливен е заложила въвеждането в експлоатация на основно реконструирания пътен възел "Розова градина", изграждането на 10 изкуствени неравности до септември. В община Нова Загора ще бъде въведена синя зона и ще бъдат извършени рмонти на 7 улици в града и на улиците в 9 села, включително на пътищата Баня-язовир "Жребчево" и Омарчево-Питово. В община Котел предстои основен ремонт ни улиците в града и в 8 села.