Има реална опасност точно на Втория национален събор на теснолинейката, който предстои в събота и неделя, да няма пътуващи композиции на самото Малко влакче, в чест на което се провежда събитието.
Теснолинейката Септември-Добринище е сред приоритетите на БДЖ
От това се опасяват организаторите от Гражданско сдружение „За теснолинейката“. Чуват се дори съмнения дали единствената работеща в България теснопътна линия не се тласка умишлено към фалит.
Парадоксалната ситуация е логично продължение на кризата за здрави локомотиви, започнала точно в разгара на летния сезон, когато по линията пътуват най-много хора. БДЖ започва да отменя влакове.
Теснолинейката отесня за желаещите да посрещнат 3 март в нея (СНИМКИ)
"Това се случва в няколко поредни дни от юли, продължава по-късно през месеца, както и в началото на този, което предизвиква недоволство както сред туристи, така и сред редовни пасажери от планински селища", разказа Иван Вълков, доброволец в сдружението.
"От шест, колкото са били до края на миналата година, работещите локомотиви на моменти остават само два, което не позволява да се обслужат всички курсове. За пръв път в историята на теснолинейката от самото й пускане през 1926 година в средата на тази седмица тя е разчитала само на една мотриса. Затова са отменени четири от осемте курса", разказва Иван Вълков.
Родопската теснолинейка от днес се движи с бюфет-вагон (СНИМКИ)
Изключително притеснителна е ситуацията с пътуващите от гара Цветино, които нямат друга алтернатива. Всеки ден десетки хора от този високопланински район остават без превоз.
Автобусите, които БДЖ наема вместо влака, не ходят до там. Младите ентусиасти, повели борба за спасяването на Малкото влакче от фалит и успели през последните години да предизвикат в пъти по-силен интерес от потребители на услугата, са разочаровани, защото усилията им се обезсмислят.
Тъжното е, че много туристи, дошли от цяла България и от други държави в разгара на лятото, се връщат разочаровани. Виждайки автобус вместо влак, те се чувстват излъгани, мнозина не биха се върнали отново. Същото важи и за пътниците - ако влакът не е надежден, ще намерят друга алтернатива, а това прави бъдещето на теснолинейката още по-несигурно.
Разписанието на БДЖ вече е и в Google maps
От БДЖ отхвърлят категорично обвиненията в умишлен опит за закриване на линията. В съобщение до медиите вчера от компанията увериха, че тя им е приоритет. Признават, че тяговият състав е остарял.
Водят се преговори с производители на такъв тип локомотиви за технологична помощ. Обмисля се и вариант за закупуване на шинобуси и специализирани мотриси.
Теснолинейката Септември-Добринище е сред приоритетите на БДЖ
От това се опасяват организаторите от Гражданско сдружение „За теснолинейката“. Чуват се дори съмнения дали единствената работеща в България теснопътна линия не се тласка умишлено към фалит.
Парадоксалната ситуация е логично продължение на кризата за здрави локомотиви, започнала точно в разгара на летния сезон, когато по линията пътуват най-много хора. БДЖ започва да отменя влакове.
Теснолинейката отесня за желаещите да посрещнат 3 март в нея (СНИМКИ)
"Това се случва в няколко поредни дни от юли, продължава по-късно през месеца, както и в началото на този, което предизвиква недоволство както сред туристи, така и сред редовни пасажери от планински селища", разказа Иван Вълков, доброволец в сдружението.
"От шест, колкото са били до края на миналата година, работещите локомотиви на моменти остават само два, което не позволява да се обслужат всички курсове. За пръв път в историята на теснолинейката от самото й пускане през 1926 година в средата на тази седмица тя е разчитала само на една мотриса. Затова са отменени четири от осемте курса", разказва Иван Вълков.
Родопската теснолинейка от днес се движи с бюфет-вагон (СНИМКИ)
Изключително притеснителна е ситуацията с пътуващите от гара Цветино, които нямат друга алтернатива. Всеки ден десетки хора от този високопланински район остават без превоз.
Автобусите, които БДЖ наема вместо влака, не ходят до там. Младите ентусиасти, повели борба за спасяването на Малкото влакче от фалит и успели през последните години да предизвикат в пъти по-силен интерес от потребители на услугата, са разочаровани, защото усилията им се обезсмислят.
Тъжното е, че много туристи, дошли от цяла България и от други държави в разгара на лятото, се връщат разочаровани. Виждайки автобус вместо влак, те се чувстват излъгани, мнозина не биха се върнали отново. Същото важи и за пътниците - ако влакът не е надежден, ще намерят друга алтернатива, а това прави бъдещето на теснолинейката още по-несигурно.
Разписанието на БДЖ вече е и в Google maps
От БДЖ отхвърлят категорично обвиненията в умишлен опит за закриване на линията. В съобщение до медиите вчера от компанията увериха, че тя им е приоритет. Признават, че тяговият състав е остарял.
Водят се преговори с производители на такъв тип локомотиви за технологична помощ. Обмисля се и вариант за закупуване на шинобуси и специализирани мотриси.