Участници в шофьорски курсове, на които предстои да проверят теоретичната си подготовка с тест, слушаха лекции по превенция на пътно-транспортните произшествия. Те се срещнаха със заместник-кмета д-р Лорис Мануелян, автомобилният състезател Стоян Апостолов, организаторът на „Писта Бургас“ Радко Петков началникът на ДАИ-Бургас Красимир Георгиев и началникът на отдел „Охранителна полиция“ комисар Неделчо Рачев.
Комисар Рачев обясни, че катастрофите са най-много през месеците май и октомври. Главните причини за настъпването им са : блъскането на пешеходец, неспазването на дистанция, навлизане в насрещното пътно платно, както и отнемане на предимство при възлови кръстовища.
Повечето от допускащи катастрофи са на възраст между 19 и 27 години, с от 1 до 3 години стаж. Той смята, че обучението трябва да е по-ефективно или да е по-дълго време.
Радко Петков демонстрира с филм какъв е изходът от челен удар с 40 км/ч, при катастрофа с колан и без колан, при сблъсък с моторист с и без каска. Оказва се, че шофьорите, които имат малък стаж зад волана /между две и три години/ започват да се надценяват и така започват техните проблеми.
Той препоръча да не се смесва състезателното с обикновеното шофиране, защото много млади хора, правейки се на състезатели, са останали на пътя.
Автомобилният състезател Стоян Апостолов сподели от собствен опит наблюденията си върху катастрофите. Той посочи възловите места за настъпване на пътни инциденти, като и наличието на т.нар. „троен удар“ – в дърво или в друг автомобил, втори удар на тялото във волана и трети удар – на вътрешните човешки органи в корпуса на тялото, което поражда и най-големите здравословни проблеми /кръвоизливи, разкъсвания, а понякога дори и смърт/.
Комисар Рачев обясни, че катастрофите са най-много през месеците май и октомври. Главните причини за настъпването им са : блъскането на пешеходец, неспазването на дистанция, навлизане в насрещното пътно платно, както и отнемане на предимство при възлови кръстовища.
Повечето от допускащи катастрофи са на възраст между 19 и 27 години, с от 1 до 3 години стаж. Той смята, че обучението трябва да е по-ефективно или да е по-дълго време.
Радко Петков демонстрира с филм какъв е изходът от челен удар с 40 км/ч, при катастрофа с колан и без колан, при сблъсък с моторист с и без каска. Оказва се, че шофьорите, които имат малък стаж зад волана /между две и три години/ започват да се надценяват и така започват техните проблеми.
Той препоръча да не се смесва състезателното с обикновеното шофиране, защото много млади хора, правейки се на състезатели, са останали на пътя.
Автомобилният състезател Стоян Апостолов сподели от собствен опит наблюденията си върху катастрофите. Той посочи възловите места за настъпване на пътни инциденти, като и наличието на т.нар. „троен удар“ – в дърво или в друг автомобил, втори удар на тялото във волана и трети удар – на вътрешните човешки органи в корпуса на тялото, което поражда и най-големите здравословни проблеми /кръвоизливи, разкъсвания, а понякога дори и смърт/.