/ Gulliver/Getty Images
Космонавтът Александър Герст предаде командването на МКС на Олег Кононенко
Пилотираният космически кораб "Союз МС-09" с трима членове от екипажа на Международната космическа станция (МКС) се приземи успешно в покритата със сняг казахстанска степ, предадоха световните агенции.

Gulliver/Getty Images

От космическата станция на Земята се върнаха руският космонавт Сергей Прокопиев и астронавтите на НАСА и на Европейската космическа агенция - американката Серина Ауньон-Чанселър и германецът Александер Герст. Тази седмица Герст, който бе командир на станцията, предаде поста на руснака Олег Кононенко.

Gulliver/Getty Images

Завръщането с руската капсула "Союз" продължи три часа и половина.

Успешна мисия: „Союз МС-11“ с трима космонавти на борда се скачи с МКС

Приземяването стана на територията на Казахстан, където е руската космическа база Байконур. Тримата членове на екипажа на МКС прекараха повече от 190 дни в станцията, извършвайки експерименти, които биха били невъзможни на Земята. Герст и неговите колеги осъществиха редица научни експерименти в космоса.

Тримата се върнаха с кораба "Союз", в обшивката на един от секторите на който през август бе открита миниатюрна дупка, която бе запушена.

Прокопиев и друг руски космонавт - Олег Артемиев, излязоха на 11 срещу 12 декември в открития Космос, отвориха топлоизолацията и премахнаха противометеоритната защита, за да огледат и снимат дупчицата и да вземат проби от повърхността на кораба.

Руски космонавти взеха проби от мистериозна дупка на кораба „Союз МС-09“

Възникналият проблем не бе опасен за завръщането им на Земята, тъй като е в този сектор от кораба, която ще се отдели и изгори в атмосферата. Екипажът се намираше в спускаемия апарат.

Gulliver/Getty Images

Олег Кононенко е ветеран на Роскосмос. Той ще командва Международната космическа станция половин година. В екипажа му са Ан Макклейн от НАСА и Давид Сен-Жак от Канадската космическа агенция. Те пристигнаха този месец за шестмесечна мисия.