НАСА публикува безпрецедентни снимки на ударните вълни, предизвикани от два свръхзвукови самолета в рамките на изследванията за разработването на летателни апарати, които могат да преминават звуковата бариера, без да произведат звуков удар, предаде Франс прес.
Когато скоростта превиши тази на звука (около 1225 км/ч), се получава ударна вълна от рязката промяна в налягането на въздуха. Това създава характерния "удар" или гръм.
Двата самолета T-38 са излетели от изследователския летателен център "Нийл Армстронг" в пустинята Мохаве, Калифорния. Те са се движели на разстояние само девет метра един зад друг.
Трети самолет е имал задачата да фотографира с висококачествено оборудване ударните вълни, образувани от двата самолета, преминаващи почти един до друг звуковата бариера.
Снимките са публикувани на 5 март. НАСА не уточнява кога са направени.
Когато самолетите са малко един зад друг "ударните вълни имат различна форма", обяснява Нийл Смит от "Аероспейскомпютинг" - инженерно дружество, което работи с НАСА.
"Тези данни ще ни помогнат да разберем по-добре как ударните вълни си взаимодействат", добави Смит.
НАСА възложи разработка на тих свръхзвуков самолет
Ударната вълна може да стресне човек, но и да счупи стъклен прозорец.
Тези снимки са важни за пускането на свърхзвуковия експериментален самолет X-59 на НАСА. Той ще може да преминава през звуковата бариера само с лек тътен.
Моделът "Конкорд" беше изтеглен през 2003 г. Някои страни и градове забраниха френско-британският самолет да влиза в тяхното въздушно пространство именно поради последващия звуков удар.
NASA captures unprecedented images of supersonic shockwaveshttps://t.co/HxWxXhVgQq
— AFP news agency (@AFP) March 8, 2019
📷 A colored composite @NASA image showing two T-38 aircraft flying in formation at supersonic speeds producing shockwaves that are typically heard on the ground as a sonic boom pic.twitter.com/SWEW5BPpTl
Когато скоростта превиши тази на звука (около 1225 км/ч), се получава ударна вълна от рязката промяна в налягането на въздуха. Това създава характерния "удар" или гръм.
Двата самолета T-38 са излетели от изследователския летателен център "Нийл Армстронг" в пустинята Мохаве, Калифорния. Те са се движели на разстояние само девет метра един зад друг.
Трети самолет е имал задачата да фотографира с висококачествено оборудване ударните вълни, образувани от двата самолета, преминаващи почти един до друг звуковата бариера.
Снимките са публикувани на 5 март. НАСА не уточнява кога са направени.
📸 “We never dreamt that it would be this clear, this beautiful.” ️
— NASA (@NASA) March 6, 2019
An advanced technology test by @NASAaero produced the first-ever images of the interaction of shockwaves 〰️✈ from two supersonic aircraft 〰️✈ in flight. Here's how we'll use them: https://t.co/ZVRFaaM06P pic.twitter.com/2NBvMAGyUi
Когато самолетите са малко един зад друг "ударните вълни имат различна форма", обяснява Нийл Смит от "Аероспейскомпютинг" - инженерно дружество, което работи с НАСА.
"Тези данни ще ни помогнат да разберем по-добре как ударните вълни си взаимодействат", добави Смит.
НАСА възложи разработка на тих свръхзвуков самолет
Ударната вълна може да стресне човек, но и да счупи стъклен прозорец.
Тези снимки са важни за пускането на свърхзвуковия експериментален самолет X-59 на НАСА. Той ще може да преминава през звуковата бариера само с лек тътен.
Моделът "Конкорд" беше изтеглен през 2003 г. Някои страни и градове забраниха френско-британският самолет да влиза в тяхното въздушно пространство именно поради последващия звуков удар.