Тези дни бразилците определено ще празнуват, поводът – 50-годишнината на стила боса нова. Музикалният жанр обединява джаз и бразилски ритми, но на първо място самба.
Бразилците искрено почитат стила боса нова със ръцата си и неслучайно миналата година той бе обявен за културно наследство на Рио де Жанейро. Освен това в Сао Паоло е подредена експозиция, посветена на боса нова.
На разположение на посетителите са 12 000 фотографии и 3000 часа видеозаписи, с които няма как да не усетят атмосферата от средата на миналия век. Именно тогава се ражда тази енергична музика, която покорява баровете и плажовете, сърцата.
И когато споменем боса нова, няма как да не добавим и имената на музиканти като Том Жобим, Винисиус де Мораеш, Жоао Жилберто, Луиш Бонфа.
Началото идва през 1958 година благодарение на Жоао Жилберо и съвместните записи с бразилската певица Елизет Кардозо. Същата година Кардозо е поканена от Винисиуш де Мораеш за вокал на албум с песни - Canção do Amor Demais се превръща в първия албум с боса нова музика.
През 1963 година популярността на боса нова добива световни размери с излизането на диска A Gorota de Ipanema (Момичето от Ипанема), който включва изпълнения на Жоао и Аструд Жилберто и саксофониста Стан Гец. Това е един от най-продаваните дискове в света.
Боса нова най-често се изпълнява на класическа китара, на която се свири с пръсти вместо с перце. За най-чиста форма се смята китара без акомпанимента на вокали, както при Жоао Жилберто (както подсказва фамилията, уникалната Бебел Жилберто е негова дъщеря). Дори при аранжиментите най-близки до джаза китарата винаги свири основния ритъм. Пианото тук основно играe ролята на стилистичен мост между боса нова и джаза.
Повече новини от шоубизнеса може да видите в zar.bg