/ БГНЕС, архив
Агенция "Пътна инфраструктура" започва тестове на електронната система за събиране на такси за платената пътна мрежа на база изминато разстояние (тол) в реална среда - с действително изминати маршрути с монтирани бордови устройства, съобщиха от Агенцията.

За целта собственици на превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т, които искат да разберат каква ще е таксата за изминато разстояние за техните обичайни маршрути, могат да получат бордови устройства.

Те следва да попълнят регистрационна форма, която могат да открият на страницата на Националното тол управление www.bgtoll.bg. Устройствата ще се предоставят от АПИ безвъзмездно в четирите демонстрационни центъра в страната - в София, Пловдив, Варна и Русе.

Собственикът на превозното средство над 3,5 т, в тестови режим с бордови устройства, ще получи точна ежедневна информация за платените сегменти от маршрутите на съответния камион.

АПИ и Световната банка обясняват формирането на тол таксите

Първоначалният обхват на платената пътна мрежа е 6 050 км от общо 20 000 км републиканска пътна мрежа, за която в момента се плащат винетни такси. Въз основа на получените данни за изминатите тол сегменти и предложената от Агенцията тарифа на таксите, АПИ ще изчисли стойността на курса на превозното средство.

Понастоящем тол системата се тества чрез симулатор за виртуално пътуване на моторно превозно средство. Превозвачите могат да изчислят тол такса по примерни маршрути в четири демонстрационни центъра в София, Пловдив, Варна и Русе, където имат възможност да се запознаят и с маршрутните карти - услуга за предплатено пътуване по пътната мрежа.

ТОЛ системата тръгва до 1 март 2020 г.

Резултатите от тестовете с бордови устройства започват и ще бъдат публикувани на сайта bgtoll.bg.

Регистрационната форма за участие може да бъде открита тук или в раздел "Заявления" на сайта www.bgtoll.bg.
БТА