България е отказала изтребителите F16, защото офертата не отговаряла на условията за плащане. Това обясни в кулоарите на Народното събрание вицепремиерът и военен министър Красимир Каракачанов.
По думите му предложението е било за плащане на суми, "на които няма как да отговорим", защото предвижда първата част от плащането да започне още през първите две години. Основното изискване на нашата страна обаче е за разсрочване.
Разчетът е да бъде увеличен срокът от първоначално предвидените пет години на минимум осем или девет години. Възможно е в хода на преговорите да се стигне и до повече от 10 години, разясни Каракачанов. Той допусна през втората или трета година след началото на плащанията изтребителите да бъдат доставени у нас.
Вчера министърът е внесъл в МС доклад за решение, което, по думите му, е съобразено с решението на комисията, определена от служебното правителство. Тогава е извършено и самото класиране на офертите за изтребителите и съответно е отпаднал вариантът за F16.
Остават другите две и съм направил предложение, освен проекта за нов изтребител и проекта за патрулните кораби, да се включи и проектът за сухопътната бойна машина, съобщи вицепремиерът.
Преговорите започват, след одобрението на Народното събрание и след като то даде мандат на министъра на отбраната. "Разсрочили сме тези плащания (за изтребителите), за да може да бъде включен и проектът за бронираната машина и със средствата, предвидени от предишното НС, да започнем едновременно и трите проекта", подчерта Каракачанов.
Предвиденото разсрочване за бронираната машина е 10 години, така парите на данъкоплатеца ще са разделени на по-малки суми за по-дълъг период. Военният министър е убеден, че основно българският военнопромишлен комплекс и фирми трябва да участват в превъоръжаването на Българската армия. Става въпрос за поддръжка и ремонт, след като бъдат закупени изтребителите, разясни той.
За кораба и бронираната машина българският военнопромишлен комплекс и фирми могат да имат много по-голямо участие в строителството, а защо не и в част от въоръжението им, допълни Каракачанов.
Вицепремиерът съобщи, че за корабите има постъпили осем оферти, сред които две на немски фирми, френска, италианска, една българска, една холандска.
По думите му предложението е било за плащане на суми, "на които няма как да отговорим", защото предвижда първата част от плащането да започне още през първите две години. Основното изискване на нашата страна обаче е за разсрочване.
Разчетът е да бъде увеличен срокът от първоначално предвидените пет години на минимум осем или девет години. Възможно е в хода на преговорите да се стигне и до повече от 10 години, разясни Каракачанов. Той допусна през втората или трета година след началото на плащанията изтребителите да бъдат доставени у нас.
Вчера министърът е внесъл в МС доклад за решение, което, по думите му, е съобразено с решението на комисията, определена от служебното правителство. Тогава е извършено и самото класиране на офертите за изтребителите и съответно е отпаднал вариантът за F16.
Остават другите две и съм направил предложение, освен проекта за нов изтребител и проекта за патрулните кораби, да се включи и проектът за сухопътната бойна машина, съобщи вицепремиерът.
Преговорите започват, след одобрението на Народното събрание и след като то даде мандат на министъра на отбраната. "Разсрочили сме тези плащания (за изтребителите), за да може да бъде включен и проектът за бронираната машина и със средствата, предвидени от предишното НС, да започнем едновременно и трите проекта", подчерта Каракачанов.
Предвиденото разсрочване за бронираната машина е 10 години, така парите на данъкоплатеца ще са разделени на по-малки суми за по-дълъг период. Военният министър е убеден, че основно българският военнопромишлен комплекс и фирми трябва да участват в превъоръжаването на Българската армия. Става въпрос за поддръжка и ремонт, след като бъдат закупени изтребителите, разясни той.
За кораба и бронираната машина българският военнопромишлен комплекс и фирми могат да имат много по-голямо участие в строителството, а защо не и в част от въоръжението им, допълни Каракачанов.
Вицепремиерът съобщи, че за корабите има постъпили осем оферти, сред които две на немски фирми, френска, италианска, една българска, една холандска.