98646
Фаталният участък край Своге не попаднал в списъка на КАТ с места с концентрация на ПТП
Пътният участък на фаталния инцидент край Своге не присъства в годишната справка на КАТ до АПИ за участъците с повишена концентрация на пътни произшествия. Ден след инцидента, при който загинаха 17 души, стана ясно, че в месеците след пускането на пътя в експлоатация началникът на КАТ-Своге е пращал многократно сигнали до АПИ за опасни нередности в участъка, в който само през 2017-а има регистрирани 6 катастрофи с един загинал.
Пред Дарик източници от „Пътна полиция” заявиха, че годишното обобщение на КАТ за участъците с повишена концентрация на ПТП-та се съставя по определена методика, която вероятно е оставила отсечката край Своге извън списъка. Председателят на агенция „Пътна инфраструктура” Светослав Глосов заяви и че мантинелата в участъка била отговорност на общината.
Кой е виновен за ремонта на фаталния път София-Своге-Мездра - проектантът или строителите?
Зам-кметът на Своге Валентин Михайлов обаче отрече и каза, че мантинелата е изградена по време на проекта „Трансгранични пътища”.
Въпреки многото сигнали на местния началник на КАТ, пътният участък край Своге не попаднал в списъка с участъци с повишена концентрация на катастрофи, който „Пътна полиция” изпраща до АПИ всяка година. Това заяви пред журналисти председателят на АПИ – Светослав Глосов:
„Всяка година ние получаваме от Пътна полиция справка с официално писмо с регистрираните пътни участъци с концентрация на пътни произшествия. Този участък не е посочен нито в последната справка, нито в предишната. Имаме становище, че това не е участък с концентрация на пътни произшествия“.
Пред Дарик източници от КАТ заявиха, че списъкът се съставя по определена методика, включваща различни критерии, като брой ПТП-та, брой загинали, дължина на участъка и др. Пътният участък край Своге вероятно не е покрил критериите и не е попаднал в годишния списък.
Мантинелата на пътя край Своге е отговорност на общината
Междувременно пък Светослав Глосов обвини и община Своге, че носела отговорност за мантинелата в района:
„Мантинелата не е чат от проекта, не е част от пътната инфраструктура, тя е в урбанизирана територия. В тези райони тротоарът и мантинелата не е на Агенцията и не се занимава с нея Агенцията, а Общината. Сезирали сме Общината за случая, защото се появиха много спекулации, че сме я отремонтирали некачествено. Ние не сме я отремонтирали, не сме я ѝ поставили“.
Пред Дарик зам.-кметът на Своге Валентин Михайлов заяви, че общината отговаря за поддръжката, но не е изградила мантинелата:
„Мантинелата е изградена по проекта за трансгранични пътища, не могат да разбера защо я прехвърлят към Община Своге. Ние я поддържаме, но тя е направена по време на проекта“.
Преди 2 дни регионалният министър Николай Нанков заяви, че асфалтовите проби, взети от мястото на инцидента, показват наличие на варовик, а наличието му било недопустимо според нормата.
"Трейс Груп Холд" публикува отворено писмо за ремонта на пътя в Искърското дефиле
Днес от фирмата изпълнител на ремонта „Трейс” изпратиха отворено писмо, в което твърдят, че европейските стандарти регламентират влагането на варовикови скални материали в асфалта.
Тестове показали недопустим материал в асфалта на пътя, където катастрофира автобус
Днес Нанков отново отрече: „В участъците за тежко и средно тежко движение, каквато е била спецификацията тук, по цялото трасе на пътя се слагат съвсем друг вид материали от тези, каквито лабораторния анализ на „Пътища и мостове“ показа, че са слагани на пътя. Затова ще се ползва и международна лаборатория предполагам“.
Към момента единственият обвиняем за автобусната катастрофа край Своге си остава шофьорът – Григор Григоров.
Пред Дарик източници от „Пътна полиция” заявиха, че годишното обобщение на КАТ за участъците с повишена концентрация на ПТП-та се съставя по определена методика, която вероятно е оставила отсечката край Своге извън списъка. Председателят на агенция „Пътна инфраструктура” Светослав Глосов заяви и че мантинелата в участъка била отговорност на общината.
Кой е виновен за ремонта на фаталния път София-Своге-Мездра - проектантът или строителите?
Зам-кметът на Своге Валентин Михайлов обаче отрече и каза, че мантинелата е изградена по време на проекта „Трансгранични пътища”.
Въпреки многото сигнали на местния началник на КАТ, пътният участък край Своге не попаднал в списъка с участъци с повишена концентрация на катастрофи, който „Пътна полиция” изпраща до АПИ всяка година. Това заяви пред журналисти председателят на АПИ – Светослав Глосов:
„Всяка година ние получаваме от Пътна полиция справка с официално писмо с регистрираните пътни участъци с концентрация на пътни произшествия. Този участък не е посочен нито в последната справка, нито в предишната. Имаме становище, че това не е участък с концентрация на пътни произшествия“.
БГНЕС
Мантинелата на пътя край Своге е отговорност на общината
Междувременно пък Светослав Глосов обвини и община Своге, че носела отговорност за мантинелата в района:
„Мантинелата не е чат от проекта, не е част от пътната инфраструктура, тя е в урбанизирана територия. В тези райони тротоарът и мантинелата не е на Агенцията и не се занимава с нея Агенцията, а Общината. Сезирали сме Общината за случая, защото се появиха много спекулации, че сме я отремонтирали некачествено. Ние не сме я отремонтирали, не сме я ѝ поставили“.
БГНЕС
„Мантинелата е изградена по проекта за трансгранични пътища, не могат да разбера защо я прехвърлят към Община Своге. Ние я поддържаме, но тя е направена по време на проекта“.
Преди 2 дни регионалният министър Николай Нанков заяви, че асфалтовите проби, взети от мястото на инцидента, показват наличие на варовик, а наличието му било недопустимо според нормата.
"Трейс Груп Холд" публикува отворено писмо за ремонта на пътя в Искърското дефиле
Днес от фирмата изпълнител на ремонта „Трейс” изпратиха отворено писмо, в което твърдят, че европейските стандарти регламентират влагането на варовикови скални материали в асфалта.
БГНЕС
Днес Нанков отново отрече: „В участъците за тежко и средно тежко движение, каквато е била спецификацията тук, по цялото трасе на пътя се слагат съвсем друг вид материали от тези, каквито лабораторния анализ на „Пътища и мостове“ показа, че са слагани на пътя. Затова ще се ползва и международна лаборатория предполагам“.
Към момента единственият обвиняем за автобусната катастрофа край Своге си остава шофьорът – Григор Григоров.