94386
Столична община настоява за създаване на адресен регистър в София
Държавата да създаде адресен регистър в София, за да е ясно колко души живеят на един имот. Предложението идва от Столична община, а зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов коментира, че по този начин приходите от местните данъци и такси ще отговарят на ползвателите на дадената услуга.
Жителите на София стават все повече, но продължава да стои въпросът какъв е техният брой. Това кара местната власт да се замисли за създаването на регистър, в който ясно да е описано колко души живеят на един имот. Тук обаче е на ход държавата, посочи зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.
"Според мен трябва да се помисли и да се подкрепи идеята за създаване на адресен регистър, за да може да се знае колко хора живеят в даден имот. За да може, когато някоя услуга е свързана с брой ползватели, тя да бъде адекватно изчислена. Иначе може да се окаже, че живеещите в София са примерно пренебрежимо малко, ако разчитаме само на декларации без контрол", поясни идеята той.
"Това е свързано и с планирането на услуги, които ние трябва да предоставим. Защото ако ние знаем, че в даден район живеят все повече хора, ние трябва да се опитваме да предоставим повече услуги - транспортни, почистване", коментира още той.
Друго облекчение за фирмите ще заработи до дни - държавните ведомства ще проверяват през електронна система дали участниците в обществени поръчки имат неплатени данъци към общината.
Според Закона за обществените поръчки всяка компания, която иска да участва в подобна процедура е длъжна да предостави удостоверение от общината, че няма данъчни задължения. Съвсем скоро тази до момента доста бавна процедура ще се осъществява онлайн, посочи Барбалов.
"В момента извършваме тестове и се надявам скоро да можем да пуснем различните общински, държавни структури, които искат такива удостоверения, да могат да правят справката автоматично от общината.
Междувременно стана ясно, че за първите седем месеца от "Московска"33 са събрали близо 400 млн. лева, което е над 60% от годишния план. Есента обаче е времето, когато общината има най-много разходи заради планираните летни ремонти.
Жителите на София стават все повече, но продължава да стои въпросът какъв е техният брой. Това кара местната власт да се замисли за създаването на регистър, в който ясно да е описано колко души живеят на един имот. Тук обаче е на ход държавата, посочи зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.
"Според мен трябва да се помисли и да се подкрепи идеята за създаване на адресен регистър, за да може да се знае колко хора живеят в даден имот. За да може, когато някоя услуга е свързана с брой ползватели, тя да бъде адекватно изчислена. Иначе може да се окаже, че живеещите в София са примерно пренебрежимо малко, ако разчитаме само на декларации без контрол", поясни идеята той.
"Това е свързано и с планирането на услуги, които ние трябва да предоставим. Защото ако ние знаем, че в даден район живеят все повече хора, ние трябва да се опитваме да предоставим повече услуги - транспортни, почистване", коментира още той.
Друго облекчение за фирмите ще заработи до дни - държавните ведомства ще проверяват през електронна система дали участниците в обществени поръчки имат неплатени данъци към общината.
Според Закона за обществените поръчки всяка компания, която иска да участва в подобна процедура е длъжна да предостави удостоверение от общината, че няма данъчни задължения. Съвсем скоро тази до момента доста бавна процедура ще се осъществява онлайн, посочи Барбалов.
"В момента извършваме тестове и се надявам скоро да можем да пуснем различните общински, държавни структури, които искат такива удостоверения, да могат да правят справката автоматично от общината.
Междувременно стана ясно, че за първите седем месеца от "Московска"33 са събрали близо 400 млн. лева, което е над 60% от годишния план. Есента обаче е времето, когато общината има най-много разходи заради планираните летни ремонти.