Установиха раздут щат и липса на гориво в АГ болницата във Варна
Установиха раздут щат и липса на гориво в АГ болницата във Варна / Sofia Photo Agency, архив

Раздут щат и липса на гориво в АГ-болницата във Варна е установила проверка на общината. Това съобщи шефът на дирекцията по здравно развитие доц. Станка Маринчева по време на заседанието на ресорната комисия към Общинския съвет.

Болницата се ревизира за трети път, като за целта е назначена комисия със заповед на кмета Кирил Йорданов. Констатациите са, че сградният фонд е изключително голям и докато в миналото е имало 300 легла, то сега те са 140. Сградата се нуждае от цялостно саниране, тъй като са правени само козметични ремонти. Щатът на здравното заведение е раздут и се състои от 254 души.

В АГ болница е базиран частен център за асистирана репродукция, който е в конкуренция и е с неясни взаимоотношения с болницата. При сключването на договори за наем на посещенията не е уведомен принципалът. Управлението е неефективно. Начинът на формиране на фонд работна заплата е неясн и създава напрежение между персонала. При част от акушерките не е спазен колективният трудов договор. Освен това е констатирано, че в болницата е изчезнало гориво на стойност 16 000 лева.

Според одитния доклад няма добро деловодство и е понижена финансовата дисциплина, каза доц. Маринчева. По думите й зам.-кметът по правните въпроси Антон Жожев е препоръчал да започне прокурорска проверка.

На новото ръководство е препоръчано да разработи стратегия и програма за развитие на болницата, да изгради собствен център за асистирана репродукция и да създаде програма за обучение на кадри, да се оптимизират взаимоотношенията между болницата и медицинския център, чийто пациентки често се изпращат да раждат в други болници.

Управителят на АГ д-р Петър Атанасов заяви, че днес е получил одитния доклад. Той посочи, че след като се запознае с него, ще излезе с официално становище.

На последната сесия на местния парламент за шеф на болницата бе избран д-р Радослав Минков. Той обаче още не е подписал договора си за назначаване./Днес +