/ БГНЕС, архив
Транспортната комисия към СОС обсъди проблемни точки на фона на протести
100824
Транспортната комисия към СОС обсъди проблемни точки на фона на протести
  • Транспортната комисия към СОС обсъди проблемни точки на фона на протести
На фона на символичен протест на шофьори в градския транспорт и пререкания между протестиращи и синдикати се проведе днешното заседание на транспортната комисия към Столичния общински съвет (СОС). В момента в Общината са входирани три декларации с искания на шофьори – на КНСБ, чиито ресорен синдикален лидер Екатерина Йорданова е и председател на общинската комисия, на КТ „Подкрепа“, както и декларация, подписана от 1200 шофьори.
 
В хода на разговорите днес не стана ясно колко ще струва удовлетворяването на исканията на протестиращите шофьори, но част от тях категорично заявиха, че синдикатите не представляват техните интереси.

Протестиращи шофьори: Нито една синдикална организация не стои зад исканията ни
 
Заседанието на транспортната комисия към Столичния общински съвет днес започна с питане на протестиращите шофьори в какво качество ще води заседанието Екатерина Йорданова, едновременно синдикален лидер и общински съветник. А ето и нейния отговор:

"Аз съм, на първо място, родолюбива българка, православна християнка и говоря истината. Аз съм си общински съветник трети мандат. Като общински съветник, като председател на Съюза на транспортните синдикати в България съм член на Изпълнителния комитет на КНСБ и съм също така вицепрезидент на Европейката транспортна федерация, вицепрезидент на женския комитет на Европейската конфедерация на профсъюзите шест години, която е работила в интерес на жените на Европа, и като такава съм избирана. Вицепрезидент съм на Световната транспортна федерация до миналата година, откъдето отстъпих позицията си и България загуби високо място, защото имах нужда от повече време, за да работя за хората си и за града. Аз представлявам 126 организации от всички видове транспорт в страната и четирите дружества на столичния градски транспорт са една част от тях".

Обсъждат дали да остане нощният градски транспорт
 
Не на същото мнение обаче бяха събралите се пред общината шофьори: "Синдикатите трябва по принцип да ни защитават, но щом сме дошли тук без тяхна подкрепа, съответно те изобщо не защитават нашия интерес". А те настояват за "40% увеличение на заплатите на шофьорите и ватманите, 20% на сервизи, механици, "Трансенерго и релсов път", и 10% за администрацията".

Работещите в автотранспорта пък заявиха, че не е тяхно искането за спирането на нощните автобуси в София: "Това не ни е проблем на нас, защото това няма да реши проблема по никакъв начин. Оперират четирима шофьори и като я спрат тази линия тези шофьори с нищо няма да ни подпомогнат, за да си направим нарядите. Това не е искане на шофьорите, а на КНСБ. Те да отговорят на въпроса защо искат. Защото била нерентабилна, но нас това не ни касае. Общината след като е решила, нека си продължават".

Април 2018: Тръгва нощният градски транспорт в столицата
 
В крайна сметка не стана ясно колко ще струва на практика удовлетворяването на исканията на шофьорите, като общинските съветници възложиха на директорите на дружествата в градския транспорт да направят разчети и да ги представят на извънредно заседание на комисията след две седмици.