За нас като управленци може би най-голямата гордост от този мандат е преходът, който направи градският транспорт. Това заяви председателят на СОС Георги Георгиев по време на форума "Зеленият преход в страните от Централна и Източна Европа 2023".

“Това, което се случи с обществения транспорт в София през един изключително тежък мандат, въпреки COVID-19, въпреки последвалата изключително тежка за обществения транспорт криза за горивата, въпреки много влошената комуникация с правителството и липсата на каквато и да е подкрепа от последното редовно правителство, наред с всичко друго, успяхме през последните две години, всъщност повече, защото преди това се работеше по темата, но да заработи успешно най-голямата системата за електронно таксуване на пътниците в обществения транспорт. Това, което се случи наричам дигитална революция”, добави Георгиев.

Успяхме на първо място да оборудваме всички превозни средства с камери, бордови устройства, чрез които да може да се пътува с електронните билети и успяхме да пенсионираме хартиеното билетче”, каза той и уточни, че благодарение на новата система, която работи от две години хартиените билети са останали в историята.

Успели сме да привлечем гражданите 17 млн. пъти да пътуват вместо с хартиените билети с новите, които дават всички възможности на съвременните платежни услуги, които влязоха в градския транспорт”, посочи председателят на СОС.

Георгиев коментира, че тези билетчета, които не са принтирали, са с дължина 1200 км. “В крайна сметка гражданите за много кратко време от около 6000-7000 през първия месец преди две години продадени електронни билета днес имаме стотици хиляди месечно. Първата голяма крачка, която направихме беше да влезем там, където му е мястото на градския транспорт от страна на плащанията и на услугите, които предоставя”, категоричен е той.

Георгиев уточни, че наред с това са въвели и нови услуги, които правят градския транспорт по-атрактивен и по-изгоден за пътуване. Той напомни за приетия таван на плащанията при придвижване с градския транспорт, т.е. ако се пътува повече от три пъти в София вместо да се пътува три пъти по 1,60лв. се стига до таван от 4 лв. за деня.

970 000 пъти са използвани тези услуги и сме спестили на софиянци 3 млн. лв. Успяхме да привлечем повече пътници в градския транспорт, връща се и доверието”, смята той.

Председателят на СОС коментира, че са успели да намалят броя на опашките. “Благодарение на новата система и на цялото оборудване и това, че хората бяха привлечени към електронната система на градския транспорт успяхме да реализираме 250 млн. валидации, които представляват огромен масив от бази данни. С тези 250 млн. транзакции ние имаме изключително много информация за потребителските навици, за дължината на пътуването, за струпването на повече хора в превозните средства. Съвсем не казвам, че успяваме на 100% да се възползваме от тази информация и няма вече прекомерен брой пътуващи, в час пик продължава да има, но всеки месец на тази информация и анализите, които правят колегите, успяваме да оптимизираме разписанията на градския транспорт. Така гражданите участват в управлението на градския транспорт”, добави Георгиев.

Целта е след като имаме 1 200 000 уникални потребители - граждани, гости на града, които са плащали с банкови карти, за нас това е атестация, че системата работи успешно”, отбеляза той.

Георгиев коментира, че около 35 000 души живеят в синя и зелена зона. “Изцяло дигитален е процесът на подаване на заявленията, идентификация и получаване на стикер”, обясни той и посочи, че това е въведено преди около две седмици.
БГНЕС