/ dariknews.bg
Предстоящото увеличение на учителските заплати води до увеличен интерес към професията, смята министърът на образованието Красимир Вълчев.

Колко деца са върнати в училище?

Той е на посещение в Шумен, където ще присъства на заседанието на Общото събрание на Националното представителство на студентските съвети в Република България.

По думите се отчита повишен брой кандидат-студенти в професионалните направления, които ще завършват с придобиване на педагогическа правоспособност. Повишен интерес имат и следдипломните квалификации за придобиване на учителска правоспособност, заяви Красимир Вълчев.

Министър Вълчев посети училището в Смядово.
dariknews.bg


Той отбеляза, че заради по-доброто възнаграждение на учителския труд, се повишава и интересът да се завърнат в системата хора с педагогическо образование.

По-важно е, не само да имаме достатъчно учители, а да подберем по-добрите от тях, защото няма по-важен фактор от добрия и мотивиран учител. Учителите са най-важни и ние това сме го казали с бюджета, това сме казали и с намеренията да увеличим двойно възнагражденията, каза министърът.

400 милиона повече за образование през 2019 г.

Красимир Вълчев обърна внимание, че децата, които са под риск да отпаднат от образователната система в България са над 60 000. За да бъдат задържани в училище е предвиден механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.

Министър Вълчев посети училището в Смядово.
dariknews.bg


Усилията на механизма трябва да са за напред върху ежедневната посещаемост и ефективното включване на децата в училище. Факт е, че тези деца, които сме записали - остават рискови.

И не само те, ние имаме значително повече рискови деца от тези - може би над 60 000, които трябва да се полагат комплексни грижи – от различни институции, които да обменят информация чрез механизма, каза той.

Образователният министър посочи, че освен работа със самите ученици ще се акцентира и върху работата с родителите им, за да се спре отпадането от образователната система на ученици от рискови групи. 

Имаме социално-икономически причини, имаме и социално-културни причини - те са взаимно свързани. Когато родителите са бедни, културата на липса на отношение към образованието и обратното - ако те са бедни, това възпроизвежда тази култура, обясни министърът.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.