Директорът на Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“ Орфей Миндов въвежда американския опит на преподаване в училището след обучението си в Ню Йорк. Всичко започва още през втори срок на миналата учебна година, благодарение на проект към фондация „Америка за България“ за обучението на училищни лидери. В този първи етап на проекта 30 директори на училища от цяла България бяха на обучение във Велинград.
Това научаваме от голяма статия във вестник "100 вести" днес.
Изданието пише още: там ги обучаваха четирима преподаватели от реномирания колеж Банк Стрийт Колидж в Ню Йорк. След този етап на обучение всеки от участниците имал възможност да напише по един проект. Авторите на най-добрите проекти спечелили обучение в Ню Йорк.
След 15-те печеливши директори е и Орфей Миндов, който до 23 октомври беше на 12-дневно обучение в Ню Йорк. Няколко били институциите, които обучавали българите – отново изключително реномираният Банк Стрийт Колидж, Институтът за международно образование и Колумбийският университет.
Американците ги обучавали не само как да менажират едно училище, нашенци видели директно в тамошни училища един доста по-различен метод на преподаване, въведен преди 10-15 години. Методът е много близък до прословутата финландска образователна система, която се сочи като най-добрата в Европа.
Орфей Миндов е сформирал специална група в училището, наречена ПУО – професионална учебна общност, от 5 човека. Това са преподавателите по български, история, история на изкуството, иконопис и рисуване. Целта на тази общност по модела на обучение в Щатите е учителите да споделят всеки метод, който те ползват в часовете си.
Споделяйки, те ще работят за коригиране на несъответствията на синхрона между отделните предмети. Те ще работят и за подобряване на методиката на работа с децата като ги разделят на малки екипи.
"Не искам да бързам", обобщава Орфей Миндов.
"Ще правя стъпка по стъпка. Идеята ми е в края на годината да сравним новия метод на работа с другия тип. Да ги анализираме и да преценим има ли ефект или няма. Ако преценим, че има ефект, искам да го въведа по всичките предмети.“