В първия понеделник на месец май музеят "Метрополитън" традиционно е домакин на светското събитие на годината в Ню Йорк - благотворителен бал, който тази година е посветен на покойния дизайнер Карл Лагерфелд, предаде Асошиейтед прес.
От поканените на събитието се очаква да се съобразят с обявената предварително тема. Балът се излъчва на живо от началото на вечерта.
Как обаче би се почувствал Лагерфелд, който почина през 2019 г., с цялата тази шумотевица? Той със сигурност е изучавал история, но погледът му винаги беше насочен към бъдещето.
"Карл никога не поиска да има ретроспекция, докато беше жив. Той смяташе, че това е погребално. Изтъкваше, че (Кристобал) Баленсиага и (Коко) Шанел никога не са имали (ретроспекции, б.р.), докато са били живи", казва Уилям Мидълтън, който е автор на биографична книга за дизайнера.
Лагерфелд "много вярваше в историята на модата, а сега е част от нея. Не мисля, че би имал проблем с това", предполага Мидълтън.
Други обаче не са толкова сигурни.
Керолайн Лейбар работи с Лагерфелд в продължение на 35 години, като се издига до старши вицепрезидент, отговарящ за имиджа и комуникациите на неговата марка. Дизайнерът обичаше "Метрополитън", но винаги казваше: "Аз не съм артист, аз съм моден творец", казва тя на сайта на компанията.
"Той не смяташе, че работата му принадлежи на музей. Ана Уинтур също спомена това, когато обяви темата" на бала, обяснява Лейбар.
Миналата година балът събра 17,4 млн. щатски долара за Института по костюми към музея "Метрополитън" - звено, което се самофинансира и чийто бюджет зависи от събитието. Тази година цената за присъствие се повиши на 300 000 щатски долара за цяла маса и 50 000 щатски долара за единичен билет.
Компании и модни брандове купуват маси и са домакини на много от очакваните гости, които тази година са около 400 гости - от света на модата, киното, музиката, театъра, спорта, технологиите и социалните медии. Те бяха помолени да бъдат облечени "в чест на Карл" от организаторката на бала - главната редакторка на списание "Вог" Ана Уинтур, близка приятелка на Лагерфелд. Тя за първи път се включи в събитието през 1995 г. и пое ръководството му през 1999 г.
Балът се провежда от 1948 г. като възможност за набиране на средства за новосъздадения тогава Институт по костюмите към "Метрополитън". Идеята е всяка година да се открива и голямата изложба на института, като този път тя е озаглавена "Карл Лагерфелд: Линия на красотата".
Изборът на тоалети в съответствие с тазгодишната тема може да се окаже лесен за гостите - стилистите трябва да се снабдят с най-добрите винтидж елементи от модните къщи, в които дизайнерът е работил: "Шанел", "Фенди", "Клое", "Балмен", собствената му марка и други, отбелязва Асошиейтед прес.
Петимата водещи тази година са традиционно Ана Уинтур, заедно с Микаела Коел, дългогодишният посланик на "Шанел" Пенелопе Крус, наскоро оттеглилият се от активния спорт тенисист Роджър Федерер и певицата Дуа Липа.
От поканените на събитието се очаква да се съобразят с обявената предварително тема. Балът се излъчва на живо от началото на вечерта.
Как обаче би се почувствал Лагерфелд, който почина през 2019 г., с цялата тази шумотевица? Той със сигурност е изучавал история, но погледът му винаги беше насочен към бъдещето.
"Карл никога не поиска да има ретроспекция, докато беше жив. Той смяташе, че това е погребално. Изтъкваше, че (Кристобал) Баленсиага и (Коко) Шанел никога не са имали (ретроспекции, б.р.), докато са били живи", казва Уилям Мидълтън, който е автор на биографична книга за дизайнера.
Лагерфелд "много вярваше в историята на модата, а сега е част от нея. Не мисля, че би имал проблем с това", предполага Мидълтън.
Други обаче не са толкова сигурни.
Керолайн Лейбар работи с Лагерфелд в продължение на 35 години, като се издига до старши вицепрезидент, отговарящ за имиджа и комуникациите на неговата марка. Дизайнерът обичаше "Метрополитън", но винаги казваше: "Аз не съм артист, аз съм моден творец", казва тя на сайта на компанията.
"Той не смяташе, че работата му принадлежи на музей. Ана Уинтур също спомена това, когато обяви темата" на бала, обяснява Лейбар.
Миналата година балът събра 17,4 млн. щатски долара за Института по костюми към музея "Метрополитън" - звено, което се самофинансира и чийто бюджет зависи от събитието. Тази година цената за присъствие се повиши на 300 000 щатски долара за цяла маса и 50 000 щатски долара за единичен билет.
Компании и модни брандове купуват маси и са домакини на много от очакваните гости, които тази година са около 400 гости - от света на модата, киното, музиката, театъра, спорта, технологиите и социалните медии. Те бяха помолени да бъдат облечени "в чест на Карл" от организаторката на бала - главната редакторка на списание "Вог" Ана Уинтур, близка приятелка на Лагерфелд. Тя за първи път се включи в събитието през 1995 г. и пое ръководството му през 1999 г.
Балът се провежда от 1948 г. като възможност за набиране на средства за новосъздадения тогава Институт по костюмите към "Метрополитън". Идеята е всяка година да се открива и голямата изложба на института, като този път тя е озаглавена "Карл Лагерфелд: Линия на красотата".
Изборът на тоалети в съответствие с тазгодишната тема може да се окаже лесен за гостите - стилистите трябва да се снабдят с най-добрите винтидж елементи от модните къщи, в които дизайнерът е работил: "Шанел", "Фенди", "Клое", "Балмен", собствената му марка и други, отбелязва Асошиейтед прес.
Петимата водещи тази година са традиционно Ана Уинтур, заедно с Микаела Коел, дългогодишният посланик на "Шанел" Пенелопе Крус, наскоро оттеглилият се от активния спорт тенисист Роджър Федерер и певицата Дуа Липа.