От Камарата на автомобилните превозвачи в България остро осъждат управлението на моторно превозно средство след употреба на наркотици и алкохол, но смятат, че вместо ред законотворците за пореден път са сътворили хаос, който пък поражда множество въпроси. Това посочват от камарата в своя позиция, изпратена до медиите и свързана с приетите промени в Наказателния кодекс и отнемането на превозното средство послужило за престъпление.
От организацията посочват ред въпроси, които според тях остават без отговор:
"Къде ще се държат отнетите тежкотоварни превозни средства и кой ще отговаря за тяхната сигурност при положение, че те струват десетки и дори стотици хиляди лева?; Какво се случва, ако собственикът на дадена транспортна фирма е и шофьор, и бъде установено, че нарушава закона?; Ще заплати ли равностойността на превозното средство или ще му го отнемат?"
Конфискуват колата, ако ви хванат зад волана с алкохол или наркотици
„Когато се отнеме товарен автомобил, който не е на водача и този автомобил е натоварен, какво се случва? На първо място сроковете за доставка, на второ място евентуални разходи за претоварване, на трето място смяна с друг водач. Но политика по обучение на водачите няма, та няма и да има с кого да го сменим, на четвърто място оценка на автомобила, колко време ще чакаме служителите в държавните институции да оценяват, ами то те спешна работа нямат, на тях хранителни продукти не им трябват и лекарства също“, посочват още от КАПБ.
Според организацията бизнесът едвам оцелява от всекидневното променяне на законите, липсата на експертност в институциите, а сега е на път да спре изцяло стопанската дейност на транспортните дружества.
„Всички сме наясно, че тестовете за наркотици на Пътна полиция твърде често дават фалшиви положителни проби най-вече за лекарства и болкоуспокояващи. При доказването на такава фалшива проба има ли механизъм шофьорът или собственикът на транспортната фирма да бъдат компенсирани за месеците, в които не са упражнявали дейността си?“, питат още от сдружението.
„Камара на автомобилните превозвачи в България подчертава, че твърдо подкрепя всички усилия, които ще доведат до по-безопасни пътища. Това обаче не следва да води след себе си хаос и да създава по-големи проблеми за бизнеса. Точно поради тази причина апелираме спешно да бъде възстовена здравата мисъл в законотворчеството и да се спре спекулирането с проблемите с пътната безопасност, защото с тревожност наблюдаваме, че напоследък всеки втори човек е експерт по тази тема“, се казва още в съобщението.
От Камарата настояват още да се въздейства върху конкретната причина за наличието на проблемите, а не върху последствията.
От организацията посочват ред въпроси, които според тях остават без отговор:
"Къде ще се държат отнетите тежкотоварни превозни средства и кой ще отговаря за тяхната сигурност при положение, че те струват десетки и дори стотици хиляди лева?; Какво се случва, ако собственикът на дадена транспортна фирма е и шофьор, и бъде установено, че нарушава закона?; Ще заплати ли равностойността на превозното средство или ще му го отнемат?"
Конфискуват колата, ако ви хванат зад волана с алкохол или наркотици
„Когато се отнеме товарен автомобил, който не е на водача и този автомобил е натоварен, какво се случва? На първо място сроковете за доставка, на второ място евентуални разходи за претоварване, на трето място смяна с друг водач. Но политика по обучение на водачите няма, та няма и да има с кого да го сменим, на четвърто място оценка на автомобила, колко време ще чакаме служителите в държавните институции да оценяват, ами то те спешна работа нямат, на тях хранителни продукти не им трябват и лекарства също“, посочват още от КАПБ.
Според организацията бизнесът едвам оцелява от всекидневното променяне на законите, липсата на експертност в институциите, а сега е на път да спре изцяло стопанската дейност на транспортните дружества.
„Всички сме наясно, че тестовете за наркотици на Пътна полиция твърде често дават фалшиви положителни проби най-вече за лекарства и болкоуспокояващи. При доказването на такава фалшива проба има ли механизъм шофьорът или собственикът на транспортната фирма да бъдат компенсирани за месеците, в които не са упражнявали дейността си?“, питат още от сдружението.
„Камара на автомобилните превозвачи в България подчертава, че твърдо подкрепя всички усилия, които ще доведат до по-безопасни пътища. Това обаче не следва да води след себе си хаос и да създава по-големи проблеми за бизнеса. Точно поради тази причина апелираме спешно да бъде възстовена здравата мисъл в законотворчеството и да се спре спекулирането с проблемите с пътната безопасност, защото с тревожност наблюдаваме, че напоследък всеки втори човек е експерт по тази тема“, се казва още в съобщението.
От Камарата настояват още да се въздейства върху конкретната причина за наличието на проблемите, а не върху последствията.