Задължението празни камиони да кръстосват Европа при тези цени на горивата е регулаторна и икономическа глупост, за която плащат европейските превозвачи, техните служители и потребителите. Това заявява българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП в писмо до еврокомисаря по транспорт Адина Вълян с настояване да бъде прекратена спешно разпоредбата на Пакет за Мобилност I за задължително връщане на превозното средство в държавата-членка на всеки осем седмици. В писмото си Новаков настоява, че най-лошият възможен сценарий би бил връщане на празен курс, замърсяващ околната среда и струващ рекордно високи разходи за гориво.
По-високите цени на горивата и допълнителните емисии на CO2 правят тази разпоредба очевидно несъвместима с европейските водещи политики и ключови цели за климатичен неутралитет. Във време, когато държавите-членки търсят механизми в помощ на гражданите си да се справят с цените на горивата, задължаването на тежкотоварните превозни средства да пресичат континента без цел е пагубно и лицемерно, се казва в писмото. „Извънредната ситуация с руската агресия срещу Украйна е още по-съществена причина, поради която Комисията трябва да възпрепятства прилагането на разпоредбата за връщане на превозни средства, поради което призовавам за нейното спешно спиране“, заявява Новаков.
Още през лятото на 2021 г., преди да започне прилагането на тази част от регламента, Андрей Новаков и всички български евродепутати в Комисията по транспорт на Европарламента, независимо от партийната си принадлежност, се обединиха зад националния интерес и призоваха ЕК да се произнесе относно спорните разпоредби в Пакет Мобилност I, заради които товарните камиони са длъжни да се връщат у дома на всеки осем седмици. Само няколко месеца по-рано независимо изследване, проведено по задание на Еврокомисята, доказа, че разпоредбата е вредна за климата и ще предизвика 1,9 млн. допълнителни пътувания и увеличение с 2,9 млн. тона емисии на CO2 през 2023 г. При липса на реакция от страна на Еврокомисията разпоредбата влезе в сила на 21 февруари тази година.
България продължава да защитава позицията, че тя е в противоречие със Зелената сделка и че нарушава основния принцип за свободно движение на хора и стоки в ЕС. Регламентът се оспорва от девет страни-членки с аргумента, че блокира конкуренцията в транспортния сектор.
Андрей Новаков е евродепутат за втори пореден мандат. Сектор „Транспорт“ заема важно място в работата му, като в годините досега той се ангажира трайно със защита на националния интерес и позицията на българските шофьори в дебата за европейското законодателство „Пакет Мобилност“. Новаков е също координатор на ЕНП в Комисията по регионално развитие и участва в още три парламентарни комисии - Комисията по бюджети (BUDG), Комисията по транспорт и туризъм (TRAN), и Комисията по бюджетен контрол (CONT).
По-високите цени на горивата и допълнителните емисии на CO2 правят тази разпоредба очевидно несъвместима с европейските водещи политики и ключови цели за климатичен неутралитет. Във време, когато държавите-членки търсят механизми в помощ на гражданите си да се справят с цените на горивата, задължаването на тежкотоварните превозни средства да пресичат континента без цел е пагубно и лицемерно, се казва в писмото. „Извънредната ситуация с руската агресия срещу Украйна е още по-съществена причина, поради която Комисията трябва да възпрепятства прилагането на разпоредбата за връщане на превозни средства, поради което призовавам за нейното спешно спиране“, заявява Новаков.
Още през лятото на 2021 г., преди да започне прилагането на тази част от регламента, Андрей Новаков и всички български евродепутати в Комисията по транспорт на Европарламента, независимо от партийната си принадлежност, се обединиха зад националния интерес и призоваха ЕК да се произнесе относно спорните разпоредби в Пакет Мобилност I, заради които товарните камиони са длъжни да се връщат у дома на всеки осем седмици. Само няколко месеца по-рано независимо изследване, проведено по задание на Еврокомисята, доказа, че разпоредбата е вредна за климата и ще предизвика 1,9 млн. допълнителни пътувания и увеличение с 2,9 млн. тона емисии на CO2 през 2023 г. При липса на реакция от страна на Еврокомисията разпоредбата влезе в сила на 21 февруари тази година.
България продължава да защитава позицията, че тя е в противоречие със Зелената сделка и че нарушава основния принцип за свободно движение на хора и стоки в ЕС. Регламентът се оспорва от девет страни-членки с аргумента, че блокира конкуренцията в транспортния сектор.
Андрей Новаков е евродепутат за втори пореден мандат. Сектор „Транспорт“ заема важно място в работата му, като в годините досега той се ангажира трайно със защита на националния интерес и позицията на българските шофьори в дебата за европейското законодателство „Пакет Мобилност“. Новаков е също координатор на ЕНП в Комисията по регионално развитие и участва в още три парламентарни комисии - Комисията по бюджети (BUDG), Комисията по транспорт и туризъм (TRAN), и Комисията по бюджетен контрол (CONT).