Реформите в Българските държавни железници вървят по план. Това отчете пред БНТ председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. Той уточни, че до края на седмицата планът за преструктуриране на железниците ще бъде финализиран.
„Субсидията по договор е между БДЖ и държавата. Според този договор държавата прави поръчка какви влакове да се движат в страната, ние я изпълняваме и получаваме субсидия, това е нормален процес. БДЖ трябва да получи субсидията за юли, тъй като това затруднява и задълженията към банките, затруднява и оперативната дейност на БДЖ, но все пак няма опасност влакове да спират”, успокои Владимиров. Той също така посочи, че не е забелязал заради реформите в БДЖ да има разногласия между транспортния и финансовия министър.
Владимиров заяви, че планът за преструктуриране е готов от 2010 г., но в него се допълват мерки всяка година. „Мерките, които трябва да се предприемат за БДЖ до края на реформата, са ясни. До края на седмицата планът ще е актуализиран и ефектът от реформите може да бъде видян чрез този план. Оттук нататък или окончателно успешно ще завърши реформата или всичко, което сме свършили досега може да се срине”, отбеляза председателят на Съвета на директорите на БДЖ. Той е категоричен, че в момента не предвиждат уволнения в БДЖ.
„Има рискове по отношение на реформата, един от тях е свързан с „Товарни превози”. Заради течащата процедура по приватизация, ние не извършваме реформа там от началото на годината. Реформите трябва да бъдат продължени в „Товарни превози” или от новия собственик, ако стане приватизацията, или от ръководството на БДЖ. За съжаление приватизацията трябва да приключи до края на годината, защото след това навлизаме в предизборна обстановка. Това е рискът, който съществува по отношение на „Товарни превози”. Най-добрият вариант е приватизацията да се случи колкото се може по-бързо”, обясни Владимиров.
Той посочи, че има инвеститори, които биха проявили интерес към „Товарни превози”, но въпросът е в кой момент. Владимиров поясни, че е много важно да бъде продадено предприятието, но не на всяка цена. 100 милиона, обаче, не е цена за „Товарни превози”, според председателя на Съвета на директорите на БДЖ. Той информира и че загубите от кражби в „Товарни превози” са около 2 млн. лева, а в „Пътнически превози” са около 1 млн. лева.