За да можем да се възползваме от целия потенциал на машината си за кафе, вода или храни у дома или в офиса, както всеки уред, и тя се нуждае от поддръжка. Съвременните кафемашини, вендинг автомати за храни и напитки и филтриращи системи за вода разполагат с иновативни технологии, гарантиращи безпроблемната им работа. Въпреки това обаче не отпада нуждата от грижи по поддръжката.
Какви са ползите от добрата поддръжка?
Ако машините се поддържат редовно и правилно, това ще допринесе за удължаване на живота им и максималната им производителност. Колкото по-често се използва определена машина, толкова тя е по-натоварена и съществува риск не само от по-голямото ѝ замърсяване, но и от повреда поради неправилно боравене или износване на различни компоненти.
Ако притежавате достатъчно време и необходимите умения, може да поддържате наличните си машини за храни и напитка и сами, което е по-лесно при кафеавтоматите. За да бъдете сигурни обаче в качеството на обслужването, най-добре е да се доверите на професионалните услуги на компанията доставчик.
Колко често може да се извършва поддръжката?
Когато става въпрос за поддръжка на машини за храни и напитки, трябва да се има предвид както проверката на запасите, така и почистването, проверката на вътрешните части, софтуерните актуализации на по-сложните машини и др.
Рутинно почистване и дезинфекция
На вас и на останалите потребители на съответната машина ще бъде много по-приятно тя да бъде чиста, с приятен външен вид. Почистването на външната повърхност, особено на зоните с чест допир, следва да се прави в зависимост от използването и степента на замърсяване най-малко веднъж седмично.
От своя страна, вътрешното отстраняване на замърсявания ще гарантира топла напитка или вода с по-добър вкус, а ако машината работи с монети и банкноти, те няма да засядат в монетника, ако е добре почистен.
При машините за храни и студени напитки хладилните намотки се нуждаят от старателно измиване на всеки 2 до 6 месеца.
Вътрешна дезинфекция на кафемашината може да направите и сами, спазвайки препоръките на производителя. Важно е да почиствате редовно еспресо групата. Това ще зависи от ежедневното натоварване. Ако използвате машината у дома, миенето и смазването на този механизъм се извършва веднъж месечно, а ако е в офиса – два пъти.
Измиването се прави без използване на сапун, а смазването става само с хранителен спрей или грес. Останалите дейности по почистването включват изплакване на тавичката за отцеждане, контейнера за отработено кафе и водния резервоар, което е добре да бъде на няколко дни.
Ако смятате, че няма да се справите с почистването на машината за вода, по-добре е да разчитате на техник от фирмата доставчик. Рутинната дезинфекция се налага на 6 месеца.
Профилактика на вътрешните компоненти
Всеки потенциален проблем може да бъде предотвратен, ако редовно се проверяват вътрешните компоненти на машините, което обикновено е на 12 месеца. За предпочитане е с това да се заеме обучен специалист – той ще прецени дали има износване на части, изправни ли са механизмите на вендинг машините и хладилните им агрегати.
Захабените елементи на системите за филтрация – най-често филтри, – се подменят според препоръките на производителя или по-рано.
Софтуерни актуализации
Поддръжката на софтуера е важна за безупречната работа на машините от ново поколение. Най-често актуализирането се прави веднъж годишно или в по-кратки срокове.
На вендинг машините може да се наложи ново програмиране на монетния механизъм при смяна на валута. Ако са с различни платежни системи, се налага поне веднъж месечно да се сменя касетата с печалбите. Поддръжката на терминала за плащане също е от значение.
С редовно поддържана по най-добрия начин машина за храни и напитки ще бъдете спокойни, че семейството, клиентите или служителите ви ще получат първокласно обслужване, а тя ще ви служи по-дълго.
Какви са ползите от добрата поддръжка?
Ако машините се поддържат редовно и правилно, това ще допринесе за удължаване на живота им и максималната им производителност. Колкото по-често се използва определена машина, толкова тя е по-натоварена и съществува риск не само от по-голямото ѝ замърсяване, но и от повреда поради неправилно боравене или износване на различни компоненти.
Ако притежавате достатъчно време и необходимите умения, може да поддържате наличните си машини за храни и напитка и сами, което е по-лесно при кафеавтоматите. За да бъдете сигурни обаче в качеството на обслужването, най-добре е да се доверите на професионалните услуги на компанията доставчик.
Колко често може да се извършва поддръжката?
Когато става въпрос за поддръжка на машини за храни и напитки, трябва да се има предвид както проверката на запасите, така и почистването, проверката на вътрешните части, софтуерните актуализации на по-сложните машини и др.
Рутинно почистване и дезинфекция
На вас и на останалите потребители на съответната машина ще бъде много по-приятно тя да бъде чиста, с приятен външен вид. Почистването на външната повърхност, особено на зоните с чест допир, следва да се прави в зависимост от използването и степента на замърсяване най-малко веднъж седмично.
От своя страна, вътрешното отстраняване на замърсявания ще гарантира топла напитка или вода с по-добър вкус, а ако машината работи с монети и банкноти, те няма да засядат в монетника, ако е добре почистен.
При машините за храни и студени напитки хладилните намотки се нуждаят от старателно измиване на всеки 2 до 6 месеца.
Вътрешна дезинфекция на кафемашината може да направите и сами, спазвайки препоръките на производителя. Важно е да почиствате редовно еспресо групата. Това ще зависи от ежедневното натоварване. Ако използвате машината у дома, миенето и смазването на този механизъм се извършва веднъж месечно, а ако е в офиса – два пъти.
Измиването се прави без използване на сапун, а смазването става само с хранителен спрей или грес. Останалите дейности по почистването включват изплакване на тавичката за отцеждане, контейнера за отработено кафе и водния резервоар, което е добре да бъде на няколко дни.
Ако смятате, че няма да се справите с почистването на машината за вода, по-добре е да разчитате на техник от фирмата доставчик. Рутинната дезинфекция се налага на 6 месеца.
Профилактика на вътрешните компоненти
Всеки потенциален проблем може да бъде предотвратен, ако редовно се проверяват вътрешните компоненти на машините, което обикновено е на 12 месеца. За предпочитане е с това да се заеме обучен специалист – той ще прецени дали има износване на части, изправни ли са механизмите на вендинг машините и хладилните им агрегати.
Захабените елементи на системите за филтрация – най-често филтри, – се подменят според препоръките на производителя или по-рано.
Софтуерни актуализации
Поддръжката на софтуера е важна за безупречната работа на машините от ново поколение. Най-често актуализирането се прави веднъж годишно или в по-кратки срокове.
На вендинг машините може да се наложи ново програмиране на монетния механизъм при смяна на валута. Ако са с различни платежни системи, се налага поне веднъж месечно да се сменя касетата с печалбите. Поддръжката на терминала за плащане също е от значение.
С редовно поддържана по най-добрия начин машина за храни и напитки ще бъдете спокойни, че семейството, клиентите или служителите ви ще получат първокласно обслужване, а тя ще ви служи по-дълго.