Пролетни градини посрещат многобройните посетители на Grand Mall в дните на Третото изложение за цветя и градинско обзавеждане Grand Флора, организирано в партньорство с "Белфльор", „Флорис", „Градина Мимоза" и Варненски свободен университет „Черноризец Храбър". 50 изложители от цялата страна създават своите аранжировки и зелени градини в Grand Mall от 25 до 30 април
За организаторите от Grand Mall тазгодишното издание е и скок в израстването на Grand Флора. „Изложението с всяка година привлича все повече фирми от цялата страна, а тази година към тях се присъединяват и уважавани производители и търговци на градинско обзавеждане. Така се създава цяла една нова категория в Grand Флора, която ще предостави на нашите посетители възможност да осъществят идеите си за цялостна промяна на своята паркова и градинска среда в началото на летния сезон"- споделя директорът в „Оркид Девелопментс Груп" Иво Генов.
Целият търговски комплекс е изпъстрен с мащабни аранжировки. Една от тях, която е своеобразна алегория на разцъфването на лятото, е работа на признатата флористка Луиза Мардик-Георгиева от „Градина Мимоза". Тя разказва, че е създала тази композиция с мисълта за слънчевите начала: „Идеята на моята въздушна скулптура спиралата на живота. Основата е сърце, защото всичко започва с любовта, а другото е едно силно усещане за свободата на небрежната форма, подчертано от изблиците на интензивния цвят."
Основният творчески акцент на изложението тази година е празничният букет, който ще бъде тема на майсторските демонстрации и на Втория национален конкурс за млади флористи. Специално внимание е отделено на един от най-тържествените представители на празничните аранжировки - сватбената декорация.
На втория етаж в Grand Mall посетителите откриват 13 празнично аранжирани сватбени маси, сред които блестят кътовете на Ивайло Иванов и неговия екип от „Флорис". Там могат да се видят композиции с изящни глориози, с екзотични видове протея, орхидея венерина обувка и амарилис. Уважаваният в професионалната общност флорист посочва предизвикателството на сватбената тема: „Избрахме да представим този тип аранжировки, защото те са сред най-ярките визуални спомени, които семейството ще запази със снимките от първия си празник. Това са концептуални решения и те създават атмосферата на събитието. И ние тук показваме едни съвременни варианти. Примерно правим единен ансамбъл от множество отделни съдове или разиграваме традиционните сватбени карамфили и лилиуми, докато ги преобразим до неузнаваемост."
Като всяка област от живота, свързана с красотата, и бизнесът с цветя е подвластен на световните модни тенденции. Валентина Ангътян от специализираната във вноса и търговията на едро с цветя фирма „Белфльор" посочва зелените модни хитове на пролет 2013: „Хората ценители в момента търсят наистина различното и интересното. На голяма почит са екзотиките. На гребена на модната вълна са анигозантусите и трахелиумите. А при саксийните цветя номер едно е орхидеята. Никога преди не са се търсили толкова много орхидеи. Това цвете се гледа лесно и цъфти изобилно, затова е сред малкото, които българите купуват, за да си ги отнесат вкъщи, а не да ги подарят."
Утре Grand Флора продължава с ден, посветен на модата - финалът на конкурса "Grand Стилист 2013", моден пърформанс на студентите от Варненския свободен университет, специалност „Мода и мениджмънт в модата" и "Fashion show by Sara Pen".
Подробности за програмата на Grand Флора 2013 можете да открите в сайта на Grand Mall: www.grandmall-varna.com и във Faceboock: www.facebook.com/GrandMallVarna.