Фирмата, която сега извършва услугата сметосъбиране и сметоизвозване е собственик на всички съдове за смет, което е причина община Дупница да не може да поеме дейността, чрез предприятието си ПОТОП още тази година, стана ясно по време на заседанието на ОбС Дупница. Повод за коментара беше докладната записка за актуализиране на списъка с капиталови разходи.
След въпроси поставени от д-р Лорета Николова, касаещи сметосъбирането и в частност- какво налага промяна в списъка с капиталови разходи и промяната от 160 000 лв. за купуване на сметосъбираща техника на 56 000 лв., както и питанията й за закупуването на верижен булдозер, кметът Методи Чимев отговори, че за купуване на съдове за смет ще бъдат необходими 400 000 лв., защото съдовете са на фирмата, която сега извършва дейностите и тя не желае да ги предостави или продаде на общината, а към този момент такива средства няма.
Що се отнася до верижния булдозер той е необходим за градското сметище, тъй като наема за 1 месец струвал 5 000 лв., а такава машина ще трябва и заради предстоящото до края на годината закриване на сметището.
Д-р Пламен Соколов определи коментара, че в нито едно управление досега съдовете за смет не са били собственост на фирмата извършвала тази дейност, а това което се случва е вид рекет.
Сериозни дебати се разразиха след въпрос на д-р Николова- кое налага купуване на климатици за социалните жилища, при положение, че са използвани европейски средства за изграждане и обзавеждане на апартаментите. „Въпросът не е за тези 11 400 лв., а защо отново се налага да се доплаща по този проект”, попита д-р Николова. Тя припомни, че допълнително извън проекта са били гласувани още 300 000 лв. за социалните жилища. Зам.- кметът Красимир Георгиев обясни, че не за всички апартаменти са били предвидени климатици, тъй като е имало определен бюджет, в който е трябвало да се впишат. Актуализирания списък с капиталови разходи беше приет.
След въпроси поставени от д-р Лорета Николова, касаещи сметосъбирането и в частност- какво налага промяна в списъка с капиталови разходи и промяната от 160 000 лв. за купуване на сметосъбираща техника на 56 000 лв., както и питанията й за закупуването на верижен булдозер, кметът Методи Чимев отговори, че за купуване на съдове за смет ще бъдат необходими 400 000 лв., защото съдовете са на фирмата, която сега извършва дейностите и тя не желае да ги предостави или продаде на общината, а към този момент такива средства няма.
Що се отнася до верижния булдозер той е необходим за градското сметище, тъй като наема за 1 месец струвал 5 000 лв., а такава машина ще трябва и заради предстоящото до края на годината закриване на сметището.
Д-р Пламен Соколов определи коментара, че в нито едно управление досега съдовете за смет не са били собственост на фирмата извършвала тази дейност, а това което се случва е вид рекет.
Сериозни дебати се разразиха след въпрос на д-р Николова- кое налага купуване на климатици за социалните жилища, при положение, че са използвани европейски средства за изграждане и обзавеждане на апартаментите. „Въпросът не е за тези 11 400 лв., а защо отново се налага да се доплаща по този проект”, попита д-р Николова. Тя припомни, че допълнително извън проекта са били гласувани още 300 000 лв. за социалните жилища. Зам.- кметът Красимир Георгиев обясни, че не за всички апартаменти са били предвидени климатици, тъй като е имало определен бюджет, в който е трябвало да се впишат. Актуализирания списък с капиталови разходи беше приет.