Астрономи с интересно откритие за пръстените на Сатурн, Нептун и Уран
Астрономи с интересно откритие за пръстените на Сатурн, Нептун и Уран / ThinkStock/Getty Images

Пръстените на Сатурн, Нептун и Уран се състоят от отломки от планети-джуджета, които са се доближили прекалено близо до гигантите и са били разрушени от тях, предполагат японски учени, цитирани от Газета.ру.

Според астрономите малко след образуването на Слънчевата система хиляди небесни тела с размерите на Плутон са населили пояса на Кайпер зад орбитата на Нептун. Преди 4 милиарда години обаче Юпитер, Сатурн, Уран и Нептун са мигрирали. Това е предизвикало промени и в Кайперовия пояс, и в главния астероиден пояс между Марс и Юпитер.

Обясниха как планетоиди са се снабдили с пръстени

Гравитационното въздействие от процеса е изпратило много обекти от тези две области в центъра на Слънчевата система. Това е породило космически сблъсъци.

Екип от университета на Кобе в Япония изчисли, че някои достигнали до пояса на Кайпер обекти вероятно са прелетели много близо до планетите гиганти и са били разкъсани от мощното притегляне.

Астрономи откриха двойничка на Уран

Направената от тях компютърна симулация показа, че до 10 процента от отломките са попаднали в орбитите на планетите гиганти. Тези фрагменти вероятно редовно са се блъскали един с друг и са изхвърляли малки късове, от които сега се състоят пръстените на Сатурн, Уран и Нептун.