Създателят на Facebook Марк Зукърбърг излезе с официална позиция по случая с 6-часовия срив на социалната мрежа в понеделник.

Сривът на Facebook, Instagram и Whatsapp се оказва един от най-големите за години назад, отбелязва Зукърбърг и посочва, че в последния ден са се занимавали по какъв начин могат да подсилят своите системи срещу подобен тип сриване.

„Това беше и напомняне колко важна е нашата работа за хората. По-тревожното е не как при подобно прекъсване хората се обръщат към наши конкуренти или по колко пари губим, но какво означава за потребителите, които разчитат на нас, за да комуникират с твоите близки, поддържат бизнеса си или подкрепят своите общности“, посочва той в писмо, публикувано на личната му страница в социалната мрежа.

След глобалния срив: Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger възобновяват работа

„Ние държим много на сигурността, благополучието и на психическото здраве. Трудно е да гледам как има медийно изкривяване на нашата работа и мотивите ни. Повечето от нас не разбират фалшивата картина на компанията, която ни се приписва“, продължава Зукърбърг.

Той се аргументира, че повечето от обвиненията за него са безсмислени. „Ако искахме да игнорираме изследванията, защо бихме създали програма лидер в индустрията да разберем тези важни проблеми? Ако не се грижихме за борбата срещу вредното съдържание, защо бихме наемали толкова хора, които да се занимават с това – много повече администратори, отколкото всяка друга компания, дори по-големите от нас“, пита Зукърбърг и допълва, че ако са искали да си крият резултатите, тогава не биха установили стандарт за прозрачност и докладване на това, което прави Facebook.

Facebook, Instagram и WhatsApp се сринаха

Основателят на технологичния гигант отхвърля обвиненията, че социалните медии са виновни за поляризацията и разделението в обществото и дава за пример, че подобни явления се наблюдават в САЩ, но остава равномерно или дори намалява в много други държави, които също имат високи нива на употреба на социални мрежи.

Според милиардерът, Facebook не приоритизира печалбата пред сигурността и благополучието и разкрива, че няма рекламодател, който да иска потребителят да вижда рекламите до „вредно“ съдържание и по думите му няма технологична компания, която целенасочено да дразни или да депресира потребителите си, тъй като това е противно на всякаква бизнес логика.

В писмото си предприемачът също така посочва, че реалността е такава, че все повече деца използват дигиталните технологии и вместо да игнорират това, технологичните компании трябва да се грижат за по-безопасни.

Тръмп подава жалби срещу Facebook, Twitter, Google и техните шефове

Той отбелязва, че според данните, с които разполагат, Instagram е помогнал на тийнейджърите, конкретно на момичетата, да се справят в трудни за тях моменти, когато се чувстват разтревожени, притеснени, тъжни или депресирани.

Зукърбърг настоява, че частните компании не бива да решават всичко сами и затова той самият е винаги защитавал идеята за актуализирани регулации и правила за интернет.

„Когато рефлектирам върху работата ни, аз мисля върху истинското влияние, което имаме върху света – хората, които могат да поддържат връзка с близките си, да създават възможности за себе си и да намират общности. Ето затова милиарди души обичат нашите продукти. Гордея се с всичко, което правим, за да продължаваме да градим най-добрите социални услуги в света и съм благодарен на всички за работата, която правите тук всеки ден“, завършва Зукърбърг.