Българските младежи използват свободното си време най-вече за почивка
/
ThinkStock/Getty Images
Българскитемладежи са първенци в региона на Балканите по използване на свободното време за почивка и са на последно място по използване на свободното време за самоусъвършенстване.
Това са изводите от мащабно социологическо проучване, проведено от Фондация "Фридрих Еберт" в първото полугодие на 2018 г. сред всички бивши социалистически или близки до социализма страни на Балканите и техните наследници.
В България изследването е направено от "Галъп интернешънъл" сред 1016 младежи на възраст между 14 и 29 години по метода лице в лице.
83 на сто от българите на възраст между 14 и 29 години казват, че използват свободното си време най-вече за да си почиват, 44 на сто - за социализация, 36 на сто се занимават със спорт, а само 5 на сто отделят част от свободното си време за дейности, свързани с личностноразвитие. Запитаните са дали повече от един отговор, затова процентите надхвърлят сто.
ThinkStock/Getty Images
Според данните, най-много време за спорт се отделя в Словения ( 57 на сто), Чернагора (49 на сто), Сърбия (47 процента). На другия полюс е Косово - само 28 процента от младите там казват, че ползват свободното си време за спорт. България е с 36 на сто.
Различните форми на социализация се проявяват в сходни със спорта дялове. РепубликаМакедония в тази област е на първо място - в 54 на сто от отговорите социалното общуване фигурира като предпочитана в свободното време дейност. На другия полюс е Хърватия - с 29 процента. България е с 44 на сто.
Основна част от свободното време на младите на Балканите е отредена за интернет. 86 на сто от младежите на Балканите казват, че използват често интернет за влизане в социални мрежи, а 84 на сто - че често го ползват в програми за комуникация с приятели и семейство. Малко повече от половината от младежите в нашия регион (56 процента) използват често интернет за училище, работа или образование.
Други основни дейности в онлайн пространството на младите са свалянето и слушането на музика, споделянетонаснимкиивидео и гледанетонафилми.