Снимката на потребителя при онлайн запознанствата е много по-важна от текста, с който той се представя, пише Франс прес. Заключението е на американския сайт за запознанства OKCupid, провел серия от тестове с профилите на ползвателите си.
В пост в блога, озаглавен "Правим експерименти с хора", съоснователят на сайта Крисчън Ръдър призна, че неговият сайт е провел серия от тестове без знанието на абонатите му. "Ползвайки интернет, вие сте постоянен обект на стотици експерименти във всички сайтове. Всички интернет сайтове работят на един и същ принцип", заяви той в свое оправдание.
Ръдър призна, че OKCupid понякога скрива текстовете от профила на потребителите с цел да установи степента на значение, което абонатите придават на думите и съответно - на снимките. Сайтът също така е потвърждавал на несъвместими хора, че са създадени един за друг, с цел да провери дали това би могло да изиграе роля в една романтична връзка.
Резултатите от тези тестове показали, че думите имат много по-малка тежест от снимките, както и че подсказването на двама души, че те взаимно се допълват, засилват вероятността те да постигнат разбирателство.
"OKCupid не знае точно какво прави. Но това важи за абсолютно всички сайтове. Много от идеите са лоши. Дори добрите идеи биха могли да бъдат още по-добри. Експериментите са единственият начин да се опитаме да разберем как се случват нещата", твърди още г-н Ръдър.
Разкритията на OKCupid, че е манипулирал профилите на потребителите си се случват няколко седмици след като гигантът Facebook стана обект на остра полемика, когато се разбра, че е манипулирал тайно емоциите на 700 000 свои потребители. По този повод мнозина от тях изразиха "силното си притеснение", определяйки използвания метод като "смущаващ" и дори "демоничен".
Опитът, проведен от OKCupid, изглежда се приема по-благосклонно. В коментара си под признанието на Ръдър потребител написа: "Всичко, което виждам тук, е просто почтено любопитство и желание да бъдат подобрени услугите на сайта. Това няма нищо общо със случая с Facebook, опитал се чрез тайни манипулации да повлияе на емоциите на потребителите си".
Източник: БТА