Метеорити, паднали в топли водни басейни, са донесли нужните за зараждането на живота градивни елементи, сочат резултатите от ново изследване / ThinkStock/Getty Images
Метеорити, паднали в топли водни басейни, са донесли нужните за зараждането на живота градивни елементи, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

Те са базирани върху извършени от специалисти от университета Макмастър в Канада щателни проучвания и изчисления в астрофизическата, геоложката, химичната и биоложката област.

Животът на Земята може да се е зародил в Космоса

Възможността да се зароди живот в малки топли водни басейни бе изтъкната от Чарлз Дарвин, бащата на теорията за еволюцията, през 1871 г.

"Ако можехме в малък топъл воден басейн в присъствието на всякакъв вид амонячни соли и фосфорна киселина, светлина, топлина, електричество и т.н. да създадем по химичен път протеинова съставка, която да претърпи още по-големи промени", е написал Дарвин.

Преди 4,4 милиарда години Земята била водна пустош

Оттогава учени противопоставят въпросната теория на друга, която гласи, че животът на Земята се е появил в хидротермални извори на океанското дъно.

Резултатите от изследването навеждат на мисълта, че първата от двете теории е по-вероятна, защото редуването на суша с влажни периоди е било нужно за свързването на молекулярни тухлички в самореплицираща се РНК. Тези молекули РНК са първият генетичен код на живота на Земята.

Древни фосили доказват, че животът на Земята е по-стар от очакваното

"За да се разбере произходът на живота, трябва да се опознае Земята преди милиарди години“, коментира Томас Хенинг от института Макс Планк по астрономия в Германия. „Изследването разкрива, че астрономията предоставя важна част от отговора. Начинът, по който се е формирала Слънчевата система, има директно влияние върху произхода на живота на нашата планета".

Животът на Земята се е появил преждевременно

Преди 3,7-4,5 милиарда години Земята е била бомбардирана от комети 8-11 пъти по-често, отколкото днес. В земната атмосфера преобладавал вулканичен газ и на нашата планета имало малко суша, тъй като континентите се издигали от дъното на световния океан.

В даден момент съставките, нужни за получаването на РНК полимери, достигнали достатъчно големи концентрации във водните басейни и се свързали помежду си, докато нивото на водата варирало в зависимост от валежите и изпаренията.

Комети донесли живота на Земята

"Тези примитивни форми са еволюирали до поява на ДНК, която е твърде сложна и не би могла да е първият елемент на живота“, отбеляза Ралф Пудриц от университета Макмастър. „Нещо друго трябва да е сложило началото и това е РНК".

Резултатите от изследването са публикувани в Proceedings of the National Academy of Sciences