Бебеправенето в космоса е трудно начинание
Бебеправенето в космоса е трудно начинание / снимка: morguefile.com

В космоса трудно би могло да бъде заченато дете, а ако все пак се случи, то ще бъде с вродени генетични дефекти, сочат резултатите от изследване, публикувано в сп. Journal of Cosmology.

Изводите си учените правят вследствие експерименти с примати. Сред основните фактори, водещи до безплодие в космоса, са радиоактивните частици, идеващи от Слънцето, и космическото лъчение от други източници, уточнява БГНЕС. В космоса се разпространяват високоенерийни протони и свръхтежки йони, способни да увредят ДНК. Съвременните космически кораби не могат напълно да защитят космонавтите от тези частици.

Според учените, в матката на заченала в космоса жена с почти стопроцентова сигурност ще загинат незрелите яйцеклетки, образуващи се приблизително на 5-ия месец на бременноста. Това означава, че такава жена едва ли би могла да има дете. Високоенергийните частици и лъчение пък ще увредят сперматозодитите на мъжа, поради което, дори заченатото дете да бъде износено докрай, то вероятно ще бъде с генетични дефекти.