Частично, да. Аз мисля, че времето на приказки от този род приключи. Ние сме включили в разработването на анексите към договора възможно най-добрите експерти, така че да получим 100-процентна сигурност, че проектът ще бъде съгласуван с Евростат.
След като Министерският съвет вземе решение за продължаване на процедурата по концесиониране, документите ще бъдат изпратени в Евростат и като получим от тях о'кей, че това е частно партньорство и че държавата не дава гаранции, каквито няма право да дава, в този случай продължаваме работата по магистралата. Но тепърва да влизаме с огромни дебати... аз мисля, че времето за дебатите мина. Трябва да се започне да се работи.
Коя година ще е готова магистралата до Бургас? Кога ще се ходи за три часа София - Бургас? В Сливен ще стигате за малко над два. Два от ЛОТ-овете между Стара Загора и Бургас могат да бъдат готови до края на 2009 и съответно 2010 година, до края, може да бъде готова цялата магистрала. Тоест 2010 година ще е готов петролопроводът, от една страна, Бургас - Александруполис, от друга страна, магистрала "Тракия" ще бъде готова. Преди това трябва да бъде готова магистрала "Марица". Това е до Свиленград отклонението. Да, да. А за "Черно море" и "Хемус" ще следвате същата процедура като... Министерският съвет прие предложението, което направихме, за привличане на Европейската банка за възстановяване и развитие, за извършване на съответните анализи и подготовка на документацията за провеждане на концесионна процедура за изграждането на магистрала "Хемус" и магистрала "Черно море", и започваме усилено работа в тази посока. Целта е до края на годината да имаме пълна документация, с която да започнем възлагането на концесия по Закона за концесиите, т.е. провеждането на тръжната процедура. И кога ще има магистрала София - Варна и Варна - Бургас? Тъй като там инвестицията е доста по-голяма - от порядъка на около 1 милиард евро, предполагам, че от датата на започване на строителството след три години и половина би могло да има и такава магистрала, което означава след 2011 - 2012 година може да бъде изградена изцяло магистрала "Хемус". То това звучи невероятно, аз лично си мисля, че в рамките на моя живот няма да ида до Варна с кола по магистрала. Вие сте прекалено млад за такъв песимизъм. Не, понеже прекалено дълго вече пък живях, знам и как се строят магистрали. И другото, което трябва да кажа, е, че тази година се очаква работните проекти, до края на юни месец да имаме за два от ЛОТ-овете на магистрала "Струма". Тоест тя ще е с европейски пари. Да, ще започнем процедура по възлагането и на тези два ЛОТ-а. Мисля, че до края на мандата на това правителство ние можем да пуснем около 130 километра още магистрали, след което в един период до две години и половина след този мандат ще имаме завършени със сигурност и "Люлин", и магистрала "Тракия", и магистрала "Марица", и ще преполовим магистрала "Струма". "Струма", като говорим за магистрала, ще бъде от София до Кулата, ще си има магистрала, включително през Кресненското дефиле? Да, разбира се. Тази част, която в края на миналата година пуснахме, 20-те километра, ще продължи до границата с Гърция. Накрая политическият въпрос, вашият коментар. Вие сте третият министър, който ще коментира изследването, обявено вчера от НЦИОМ за спад на доверието към правителството и 50 процента искания, половината от запитаните искат смяна на министри. Любопитното е, че 58 процента от симпатизантите на БСП искат това, т.е. по-висок от средния процент.Реакцията на хората обикновено е такава, много бързо им омръзват министрите и искат да ги сменят. Може би ако се питаше - а кой точно да бъде сменен, тогава щеше да има малко по-друг отговор. Но аз лично считам, че проблемите, които решава в момента България, са толкова много и толкова различни, и толкова тежки за една голяма част от хората, че на всеки два месеца ще искат смяна на министри.
Но въпросът е да гледаме и резултатите, които се постигат, и да ги показваме, и това, което сме направили. И, разбира се, демократичната процедура предвижда определени правила и ние трябва като държава да ги спазваме, освен ако не се случи нещо непредвидено, за което да са виновни управляващите.