101258
Как да се справим с аквапланинга в дъждовно време?
Голяма част от водачите не са подготвени за шофиране при аквапланинг, който често е причина за пътнотранспортни произшествия, каза за Дарик инж. Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти (СБА). По думите й, именно през пролетно-летния сезон, който се характеризира с валежи, върху пътната настилка се образува воден филм, водещ до загуба на сцепление.
Какви промени готвят за шофьорите?
Рязкото натискане на спирачка е най-сериозната грешка, която се допуска при аквапланинг, посочи Малинка Бондаренко. При едно такова действие се получава воден клин между гумата и пътя и по този начин сцеплението, контактът между гумата и пътя, изчезва. Автомобилът става като една лодка. Това, което трябва да се направи, когато има воден филм върху асфалтовото покритие, е просто да се движим с една много по-ниска скорост, да натиснем педала на съединителя, да хванем здраво волана и чакаме да преминем от този участък на една по-здрава настилка", обясни тя.
Само за един уикенд: Над 6000 шофьори засечени с превишена скорост
От значение за доброто сцепление е и видът на гумите. С повишаването на температурите над 7 градуса идва и времето за смяна на зимните гуми с летни, каза още Бондаренко.
"Законът не задължава за зимни и летни гуми. Изискването е за да имат през сезона от ноември до март не по-малко от 4 мм дълбочина на протектора. Но всички знаем, че зимната гума има по-специфични характеристики и затова се препоръчва на водачите да използват зимни гуми. Разликата лятната и зимната гума е в свойствата на каучука, от който тя е изработена. Зимната гума е с топъл каучук, докато лятната е със студен. И когато се вдигнат температурите има опасност от изтъркване на протектора на гумата", поясни Бондаренко.
Новите шофьори ще могат да карат по-мощни коли, но само с придружител
От Съюза на българските автомобилисти са против предвидените в проекта за нов Закон за движение по пътищата ограничения с фиксирани дати за използване на зимни гуми и вериги в периода 15 ноември до 1 март.
Над 90% от катастрофите у нас са резултат на човешка грешка
Според СБА спорни са и предлаганите ограничения за младите водачи, които предвиждат те да управляват автомобили с ниска мощност, тъй като такива автомобили на практика липсват на пазара. Изискванията към придружителите пък са твърде общи и формални, каза още Малинка Бондаренко.
Какви промени готвят за шофьорите?
Рязкото натискане на спирачка е най-сериозната грешка, която се допуска при аквапланинг, посочи Малинка Бондаренко. При едно такова действие се получава воден клин между гумата и пътя и по този начин сцеплението, контактът между гумата и пътя, изчезва. Автомобилът става като една лодка. Това, което трябва да се направи, когато има воден филм върху асфалтовото покритие, е просто да се движим с една много по-ниска скорост, да натиснем педала на съединителя, да хванем здраво волана и чакаме да преминем от този участък на една по-здрава настилка", обясни тя.
Само за един уикенд: Над 6000 шофьори засечени с превишена скорост
От значение за доброто сцепление е и видът на гумите. С повишаването на температурите над 7 градуса идва и времето за смяна на зимните гуми с летни, каза още Бондаренко.
iStock/Getty Images
Новите шофьори ще могат да карат по-мощни коли, но само с придружител
От Съюза на българските автомобилисти са против предвидените в проекта за нов Закон за движение по пътищата ограничения с фиксирани дати за използване на зимни гуми и вериги в периода 15 ноември до 1 март.
Над 90% от катастрофите у нас са резултат на човешка грешка
Според СБА спорни са и предлаганите ограничения за младите водачи, които предвиждат те да управляват автомобили с ниска мощност, тъй като такива автомобили на практика липсват на пазара. Изискванията към придружителите пък са твърде общи и формални, каза още Малинка Бондаренко.