/ Thinkstock/Getty Images
Тестът СЕЛФИ оценява материалната база в училищата, достъпа до новите технологии и подготовката на учителите за преподаване в дигитална среда. Защо е важна и половата идентичност?
Анкета на ЕК пита ученици: Момче, момиче или ...друго
100751
Анкета на ЕК пита ученици: Момче, момиче или ...друго
  • Анкета на ЕК пита ученици: Момче, момиче или ...друго
Училищна анкета за дигиталната среда съдържа въпрос за половата идентичност, като наред с отговорите „момче“, момиче“, „предпочитам да не казвам“, предлага и отговор „друго“. Директорът на 31-во Средно училище за чужди езици и мениджмънт в София Надежда Николчева не вижда връзка между дигиталната среда и половата принадлежност, а отговорът „друго“, според нея, ще провокира ирония и забавление сред учениците.
 
Тестът се нарича СЕЛФИ и е създаден от Европейската комисия, България не е участвала в разработването му, обясниха от просветното ведомство. Министерството на образованието разпространява единствено информация за анкетата, а тя се прилага по желание от училищата.
 
По-малко от половината родители у нас говорят с децата си за секс

Увеличава се броят на родителите, които разговарят с децата си за сексуалните отношения, но тези, които го правят, все още са по-малко от половината. Данните са от две проучвания на Института по социални дейности и практики, направени през 2015-а и 2018-а от Галъп интернешънъл.
 
Около 80% от българските деца имат профили в социалните мрежи, а все повече са хората, които отчитат рисковете при общуването в интернет, сочат още резултатите. За превенция на заплахите срещу децата в интернет и най-вече на опасностите от онлайн съблазняването, Институтът по социални дейности и практики започва кампания, наречена „Бдителни родители“.
 
Детска комикс-енциклопедия възхвалява „третия пол“? (СНИМКИ)

Тестът СЕЛФИ оценява материалната база в училищата, достъпа до новите технологии и подготовката на учителите за преподаване в дигитална среда. Допитването завършва с въпрос за половата идентичност на анкетирания, като наред с отговорите „момче“, момиче“, „предпочитам да не казвам“, предлага и отговор „друго“. Той е педагогически неподходящ и е нецелесъобразен със самото изследване, смята директорът на 31-во  Средно училище за чужди езици и мениджмънт в София Надежда Николчева.
 
На въпроса дали този отговор „друго“ провокира джендър идеология Надежда Николчева отговори така: "Вероятно от там произлиза, не знам доколко ще провокира. Сред учениците ще провокира основно забавление. Не може с един въпрос да провокираш тази идеология, или която и да било друга. Ако трябва да съм откровена, така поднесено, то работи срещу джендър идеологията, когато става въпрос за тийнейджъри".
 
Инструментът СЕЛФИ е създаден от Европейската комисия и България не е участвала в разработването му, поясниха от просветното ведомство. Прилага се по желание на училищата във всички държави от ЕС. Министерството на образованието разпространява единствено информация за инструмента, а до момента 900 учебни заведения у нас са проявили интерес към анкетата, уточниха от ведомството.