Политически изказвания и некомпетентност, без каквито и да са конструктивни предложения - така премина избора на нов управител на „Тролейбусен транспорт“ Враца. Общинските съветници не утвърдиха решението на комисията по избора на управител.
На обществено обявения конкурс се бяха явили само двама кандидати, единият от които не бе допуснат от комисията. Другият - досегашният управител Николай Вълков спечели конкурса след преминаване през процедурата.
След като заседанието бе напуснато от представителите на ДПС Борислав Банчев и Светлин Герасимов с мотива, че не искат да участват „в тази разсипия“ в залата се разгоря дебат за случващото се в общинското дружество.
Искат закриването на три тролейбусни линии във Враца
Иван Иванов от БСП обяви, че дружеството явно се води към фалит, след като въпреки предприетите действия миналата година, то отново е на загуба. Явно имаше предвид увеличението на билета от август 2017 г.
Причината за това положение не ясно защо общински съветници не я знаеха, затова първо се наложи да я обясни председателят на съвета Румен Антов, а в последствие и кмета Калин Каменов. Тя се оказа не в „некомпетентността“ на управителя, а в социалната функция на общината. След влизането на новата цена на билетите до края на 2017 година Дружеството е било на печалба и по думите на Николай Вълков е започнало дори да изплаща стари задължения.
От януари 2018 година на „Тролейбусен транспорт“ му е вменен и превоза до селата на общината. Причината – липса на какъвто и да друг превозвач, които иска да го прави, защото повечето от линиите са губещи.
За да го извършва Дружеството е трябвало да вземе под наем автобуси, което отново го е поставило в затруднено положение. „Ситуацията не е толкова лошо в момента, но не можем да отделяме пари за закупуване на нови транспортни средства както искахме“, поясни Н.Вълков.
Това доведе до диалог между кмета Калин Каменов и Павлин Петров от БСП за това трябва ли Общината да изпълнява социалните си функции. „Ако бях управител на фирма и имах губещи линии щях да направя нещо, щях да ги закрия“, обяви П.Петров.
„Добре, направете предложение за промяна в Транспортната схема на Общината и го гласувайте, а аз ще го изпълня, но ви уверявам, че ще има напрежение, защото как да оставим хората без всякакъв превоз до Враца!?!“, обяви на свой ред кметът.
„Доведете човек от Варна, от Пловдив, който да управлява дружеството, защото не можем да избираме този, който в първия си мандат се е провалил“, контрира П.Павлов. /Вълков управлява дружеството с три годишен мандат. бел.ред./
„Тролейбусен транспорт“ е в тежко положение от години на ред, на всички беше ясно, че затъва все повече и повече, дълговете му се увеличаваха, доставчиците започнаха да запорират сметки, но никое от последните общински ръководства не се реши да предприеме някакви промени, за да подобри положението, заради напрежението, което щеше да предизвика в обществото.
Миналата година дебата за бъдещето бе поставен от настоящето ръководство и започнаха да се търсят варианти то да продължи да съществува. Една от първите стъпки бе увеличението на цената на билета, който и след това си остана най-нисък в страната.
Думата взе и Красимир Ангелов от ВМРО, който обяви, че въпросът наистина е в бъдещето на дружеството. Такъв въпрос е задал по време на избора за управител като член на комисията, но Н.Вълков заявил, че тролейбусния транспорт не е рентабилен. „Той е най-екологичния, но наистина не е най-рентабилния“, обясни Вълков и в залата.
Кметът Каменов съобщи, че до няколко седмици ще има извънредна сесия за бъдещето на „Тролейбусен транспорт“ с предложения за варианти за закупуване на нови транспортни средства. „Няма човек, които да не иска да се вози в нови тролеи, но те не са ни по възможностите“, обяви Каменов и обясни, че цената на новите тролеи е такава, че дори законът забранява поемането на такъв голям общински дълг. А програми за отпускане на европейски средства няма. „Повярвайте ми, проучили сме всички възможности, направили сме всякакви сметки.“
Каменов бе категоричен, че не приема обвиненията за водене на Дружеството към фалит, защото ако е било така – отдавна да се е случило, а не „да се борим като удавник за сламка“ за неговото спасение. Той покани общинските съветници да направят като него - да се качват периодично на старите тролеи да си говорят с хората, които пътуват в тях. „Всички искат на първо място сигурност и ние трябва да я осигурим“.
Допълнително напрежение внесе и гражданин, които напираше да се изказва по време на дебата без да има право на това. Според Правилника за работа на ОБС Враца гражданите могат да се изказват свободно, по всякакви теми в точка разни.
Утвърждаването на Николай Вълков за нов мандат бе подкрепено от съветниците на ГЕРБ и част от групите на „Български демократичен център“ и Коалиция „Народен съюз за Враца“. Останалите гласуваха „против“ или „въздържал се“.
На обществено обявения конкурс се бяха явили само двама кандидати, единият от които не бе допуснат от комисията. Другият - досегашният управител Николай Вълков спечели конкурса след преминаване през процедурата.
След като заседанието бе напуснато от представителите на ДПС Борислав Банчев и Светлин Герасимов с мотива, че не искат да участват „в тази разсипия“ в залата се разгоря дебат за случващото се в общинското дружество.
Искат закриването на три тролейбусни линии във Враца
Иван Иванов от БСП обяви, че дружеството явно се води към фалит, след като въпреки предприетите действия миналата година, то отново е на загуба. Явно имаше предвид увеличението на билета от август 2017 г.
Причината за това положение не ясно защо общински съветници не я знаеха, затова първо се наложи да я обясни председателят на съвета Румен Антов, а в последствие и кмета Калин Каменов. Тя се оказа не в „некомпетентността“ на управителя, а в социалната функция на общината. След влизането на новата цена на билетите до края на 2017 година Дружеството е било на печалба и по думите на Николай Вълков е започнало дори да изплаща стари задължения.
От януари 2018 година на „Тролейбусен транспорт“ му е вменен и превоза до селата на общината. Причината – липса на какъвто и да друг превозвач, които иска да го прави, защото повечето от линиите са губещи.
За да го извършва Дружеството е трябвало да вземе под наем автобуси, което отново го е поставило в затруднено положение. „Ситуацията не е толкова лошо в момента, но не можем да отделяме пари за закупуване на нови транспортни средства както искахме“, поясни Н.Вълков.
Това доведе до диалог между кмета Калин Каменов и Павлин Петров от БСП за това трябва ли Общината да изпълнява социалните си функции. „Ако бях управител на фирма и имах губещи линии щях да направя нещо, щях да ги закрия“, обяви П.Петров.
„Добре, направете предложение за промяна в Транспортната схема на Общината и го гласувайте, а аз ще го изпълня, но ви уверявам, че ще има напрежение, защото как да оставим хората без всякакъв превоз до Враца!?!“, обяви на свой ред кметът.
„Доведете човек от Варна, от Пловдив, който да управлява дружеството, защото не можем да избираме този, който в първия си мандат се е провалил“, контрира П.Павлов. /Вълков управлява дружеството с три годишен мандат. бел.ред./
Дарик Враца
Миналата година дебата за бъдещето бе поставен от настоящето ръководство и започнаха да се търсят варианти то да продължи да съществува. Една от първите стъпки бе увеличението на цената на билета, който и след това си остана най-нисък в страната.
Думата взе и Красимир Ангелов от ВМРО, който обяви, че въпросът наистина е в бъдещето на дружеството. Такъв въпрос е задал по време на избора за управител като член на комисията, но Н.Вълков заявил, че тролейбусния транспорт не е рентабилен. „Той е най-екологичния, но наистина не е най-рентабилния“, обясни Вълков и в залата.
Кметът Каменов съобщи, че до няколко седмици ще има извънредна сесия за бъдещето на „Тролейбусен транспорт“ с предложения за варианти за закупуване на нови транспортни средства. „Няма човек, които да не иска да се вози в нови тролеи, но те не са ни по възможностите“, обяви Каменов и обясни, че цената на новите тролеи е такава, че дори законът забранява поемането на такъв голям общински дълг. А програми за отпускане на европейски средства няма. „Повярвайте ми, проучили сме всички възможности, направили сме всякакви сметки.“
Каменов бе категоричен, че не приема обвиненията за водене на Дружеството към фалит, защото ако е било така – отдавна да се е случило, а не „да се борим като удавник за сламка“ за неговото спасение. Той покани общинските съветници да направят като него - да се качват периодично на старите тролеи да си говорят с хората, които пътуват в тях. „Всички искат на първо място сигурност и ние трябва да я осигурим“.
Допълнително напрежение внесе и гражданин, които напираше да се изказва по време на дебата без да има право на това. Според Правилника за работа на ОБС Враца гражданите могат да се изказват свободно, по всякакви теми в точка разни.
Утвърждаването на Николай Вълков за нов мандат бе подкрепено от съветниците на ГЕРБ и част от групите на „Български демократичен център“ и Коалиция „Народен съюз за Враца“. Останалите гласуваха „против“ или „въздържал се“.